برای جلوگیری از توطئه‌ دشمنان باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم

برای جلوگیری از توطئه‌ دشمنان باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس امروز در مراسم افتتاح مدرسه حج خادمین فرهنگی اهل سنت فارس و بوشهر در شهرستان گله دار با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از توطئه‌های دشمنان باید ارتباط بین امت اسلامی را تقویت کنیم و رفت و آمد داشته باشیم، اظهار داشت: ما در هر جا که برویم شعب ایرانی هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: بنده اهداف مدارس حج را که نگاه می‌کردم انصافا اهداف ارزشمندی است که بعثه مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش‌های خوبی انجام داده و می‌دهد.

وی با اشاره به آیه” وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا”، افزود: در ترجمه امروزی «شعب» باید بگوییم به ملت تعبیر می‌شود و خداوند ملت‌هایی قرار داده و ما همه ملت ایران هستیم و وقتی به حج‌می رویم در آنجا ایرانی هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه این شعب باید بین همه امت اسلامی درخشش داشته باشد، گفت: مدرسه حج تشکیل می‌شود تا وقتی شعب ایرانی در این مجمع عمومی و بین المللی امت اسلامی مشارکت می‌کند بگویند ایرانی‌ها اکرمین هستند.

وی با اشاره به برگزاری همایش هویت ایرانیان در شیراز، گفت: بحث این همایش این بود که ایرانی بودن ما به چیست؟ برخی می‌گویند هر کسی در این سرزمین باشد ایرانی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به چهار ویژگی ایرانی بودن، گفت: بر خرد ورزی، معنویت، دین داری و علم دوستی ایرانیان تاکید شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: پیامبر گرامی اسلام فرموده که اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست پیدا خواهند کرد لذا این چهار ویژگی ربطی به شیعه و سنی ندارد و برای هر ایرانی است و زمانی که به حج می‌رویم باید شعب ایرانی را عزت‌مند کنیم و آبروی شعب ایرانی باید محفوظ بماند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید