مجاهدت

«برکان»؛ برگ برنده حزب‌الله برای اخراج شهرک‌نشینان از مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی 


گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- مهدی شهرودی؛ رزمندگان حزب‌الله در حمایت از مردم مظلوم غزه، طی یک سال گذشته جبهه نبردی را در برابر رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی گشودند و خسارت‌های سنگین زیرساختی را در این مناطق به دشمن صهیونیستی وارد کردند.

رزمندگان حزب‌الله لبنان همچنان‌که در نبردهای گذشته مثل جنگ ۳۳ روزه با استفاده از موشک‌های بالستیک، راکت‌ها و سایر ادوات اقدام به قدرت‌نمایی می‌کردند، در جنگ کنونی نیز حزب‌الله با انواع تسلیحات از جمله موشک‌های کوتاه‌برد همچون موشک‌های سنگین «برکان» ضربات سختی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده هست. 

موشک «برکان» نوعی سلاح کامپوزیتی هست که تقریباً طی یک ساعت و از قطعات موشک‌های دیگر ساخته می‌شود و به دسته‌ای از تسلیحات به نام موشک‌های سنگین وزن تعلق دارد که طبق گزارش‌ها وجود سیلندر‌های گاز در قدرت بالای تخریب آن نقش مهمی دارد. 

موشک «برکان» کاملاً با سایر راکت‌های توپخانه متفاوت هست؛ زیرا موشک‌های استاندارد معمولی در درجه اول به سوخت متکی هستند تا آنجا که ممکن هست پرواز کنند، اما بار انفجاری آن‌ها نسبتاً کم هست، اما این موشک قدرت انفجاری بسیار بالایی دارد و این موشک امتحان خود را در شمال سرزمین‌های اشغالی و آسیب زدن به شهرک‌های نظامی پس داده هست. 

بار انفجاری موشک‌های «برکان» بسیار سنگین هست و از ۱۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و حدود ۶۰ درصد بزرگ‌تر از موتور آن هست و هدف از آن، ایجاد شدیدترین خسارت‌ها در یک نقطه مشخص هست. 

نکته مهم در خصوص موشک «برکان» این هست که برد آن بین ۵ تا ۱۵ کیلومتر در صورت ارتقاء تخمین زده می‌شود و یک موشک ویرانگر به حساب می‌آید؛ به عبارت دیگر با هزینه‌کرد کمتر از ۵۰۰ دلار، یک توانایی انفجاری بسیار بالا را در اختیار نیروی مهاجم قرار می‌دهد.

گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان با مطالعه دقیق روی نقاط ضعف و قوت سامانه گنبد آهنین به تاکتیک‌های مقابله با آن پی برده‌اند و با افزایش کیفیت راکت و موشک‌های خود به خوبی توانسته‌اند موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهند و این مهم را در شمال سرزمین‌های اشغالی می‌بینیم. 

رزمندگان حزب‌الله با استفاده از موشک‌های سنگین «برکان» که نهایتاً ۱۵ کیلومتر بُرد دارند، می‌توانند «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی را برای صهیونیست‌ها به جهنمی سوزان تبدیل کنند.

اگر به منابع خارجی رجوع کنیم، می‌بینیم که دشمن صهیونیستی در جبهه شمال خسارت‌های سنگین زیرساختی را متحمل شده هست که این نشان از قدرت بالای تخریب موشک‌های «برکان» دارد. در جنگ سوریه هم این موضوع به خوبی اثبات شده هست؛ زمانی که همه طرف‌های درگیر از این موشک استفاده می‌کردند. 

انتهای پیام / 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل