«برگی که غوغا کرد»

«برگی که غوغا کرد»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کتاب «برگی که غوغا کرد» روایت «طاهره‌سادات‌ طباطبائی‌نسب» همسر جانباز‌ شهید «یحیی‌باشی‌پور» با مصاحبه و تدوین « زهرا علیزاده برمی» در سال ۱۴۰۱ چاپ و منتشر شده است.

کتاب «برگی که غوغا کرد» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۲۰۴ صفحه مصور رنگی با قطع رقعی توسط انتشارات «رسانه قرن» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، موسسه فرهنگی هنری شهدای انتظامی سمنان، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ چاپ و منتشر شده است.

بخشی از کتاب:

بار اولی را که به جلسه‌ای رفتم، خوب به یاد دارم. بعد از پایان سخنرانی از من خواستند تا برای افراد حاضر در جلسه صحبتی داشته باشم. با توکل به خدا از جا بلند شدم و رفتم پشت میکروفن و اینطور شروع کردم:

«بسم الله الرحمن الرحیم. طاهره طباطبائی هستم از شهرستان دامغان و با توفیق الهی با یک جانباز قطع نخاع بهنام یحیی باشی پور ازدواج کردم و الان در مرکز توانبخشی زندگی می‌کنیم. خدا را شکر می‌کنم که به من این روحیه را داد تا چنین تصمیمی را بگیرم و به عنوان یک پرستار در کنار مردی باشم که بهترین سرمایه‌ی وجودی اش را در راه خدا و اسلام و این انقلاب داده است.

همانطور که می‌دانید، اسلام جهاد را بر زنان واجب نکرده است. با خودم فکر کردم فقط با این تصمیم می‌توانم در این انقلاب سهم بیشتری ایفا کنم و به ندای رهبرم، امام خمینی عزیز، لبیک بگویم.

اسم من طاهره بود؛ بعد از ازدواج، آقای باشی پور نام ندا را رو‌ی من گذاشت. به خاطر پاسخ دادن به ندای امام، مرا ندا نامید. ایشان همیشه می گوید: «تو برای من د ّر‌ی هستی که از آسمون افتادی»
امیدوارم شما خواهران عزیزی که قصد ازدواج دارید، این راه را ادامه دهید و من که اولین نفر در شیراز هستم که با جانباز قطع نخاع ازدواج کردم، آخرین نفر نباشم و …»

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید