بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری خواهد شد

بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری خواهد شد


بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری خواهد شدبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یادواره «خورشید دوکوهه» ویژه گرامی‌داشت سردار‌ بی‌نشان حاج احمد متوسلیان عصر امروز در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

حاج احمد متوسلیان بر دل‌ها حکومت می‌کرد

در ابتدا، سردار محمد کوثری مشاور فرمانده سپاه با‌بیان‌ اینکه تیپ حضرت رسول در پایان سال ۱۳۶۰، بعد از عملیات طریق القدس زمانی که تصمیم برای افزوده شدن تعدادی تیپ برای عملیاتی جدیدی صورت می‌گرفت تصمیم گرفته شده حاج احمد متوسلیان و حاج همت، با یارانشان و محمود شهبازی با حاج حسین همدانی در غرب کشور حضور داشته باشند.

وی گفت: بدون اغراق در دنیا چنین تجربه‌ای وجود ندارد که در طول ۴۳ روز، یعنی از ۱۷ بهمن ۱۳۶۰ تا اول فروردین ۱۳۶۱ ابلاغ و نام‌گذاری برای عملیاتی صورت گیرد. در حین این ماموریت، تیپ و گردان‌ها تشکیل شد. در نهایت شناسایی و طراحی صورت گرفت که نشان دهنده تفکر جهادی و انقلابی بود.

مشاور فرمانده سپاه تصریح کرد: حاج احمد متوسلیان و یارانش چنان با انگیزه الهی کار را دنبال کردند که با موفقیت ۱۰۰ درصد عملیات صورت گرفت. در صحنه مدیریت چنین سوابقی در نمونه و الگو وجود ندارد که حاج احمد به انجام رساند.

سردار کوثری با طرح این سوال‌که مدیران حاضر در دولت و مجلس چرا موفقیت‌های کسب شده فرزندانمان در جنگ را الگو قرار نمی‌دهند؟، افزود: فرماندهان ما ازجمله حاج احمد متوسلیان بر دل‌ها حکومت می‌کردند درحالی که برخی فقط به‌دنبال جایگاه سیاسی هستند و ما بعد از ۳۹ سال افتخار می‌کنیم با طرح نام حاج احمد متوسلیان همچنان نام ایشان بردل‌ها حکومت می‌کند.

سردار حسن‌زاده: بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری خواهد شد

در ادامه، سردار «حسن‌زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که حاج احمد رزمنده با اخلاص و بی‌نشان اشاره کرد و گفت: یکی از آرزوهای من این است که حاج احمد روزی بازگردند و در محل پادگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) به ایشان گزارش بدهیم و بگویم بچه‌ها در مکتب تو خوب تربیت شدند.

وی گفت: ما به حاج احمد خواهیم گفت در جبهه مقاومت نسل جوان نام لشکر را در صدر نام لشکرهای پیروز قرار دادند. او یک فرمانده کاملا بادرایت، با تدبیر، با قاطعیت، مقتدر و ولایت‌پذیر بود. قاطعیت، دلاوری و سخت‌گیری ایشان بخاطر سختی‌هایی بود که سپری کرده بودند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با تاکید براینکه باید از مکتب حاج احمد متوسلیان و مکتب حاج قاسم سلیمانی بگوییم، افزود: مکاتبه و درخواست و پیگیری و مطالبه همسنگران حاج احمد نام‌گذاری معابر تهران به نام فرمانده بود. با مکاتباتی که با شهرداری تهران صورت گرفت و با مساعدت‌های انجام شده شورای شهر تهران، بزرگراه فتح به‌نام «حاج احمد متوسلیان» نام‌گذاری خواهد شد.

سردار احمد دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حمید داودآبادی نویسندگان و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، سردار محمد کوثری مشاور فرمانده سپاه‌، سردار گل‌علی بابایی نویسنده و از رزمندگان دوران دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید