بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم

بقاع متبرکه را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم


«حجت صادقی» بخشدار «فین» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بندرعباس، اظهار داشت: گردشگری مذهبی نه‌تنها در راستای دين و اعتقادات و معنويت است؛ بلكه موجب رونق اقتصادی نیز خواهد شد.

بخشدار «فین» ادامه داد: با تكريم و بزرگداشت هرچه بيشتر مقام امامزادگان و بقاع متبركه، می‌توانیم شاهد رشد جنبه‌های اعتقادی و معنوی مردم و همچنين افزايش گردشگران مذهبی باشيم.

صادقی گفت: در زلزله سال گذشته، تعدای از بقاع متبرکه تخریب شدند که با پیگیری‌ها، خدماتی در راستای بازسازی آن‌ها صورت گرفته؛ اما این میزان خدمات کم است و تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که باید با نگاه عالمانه به موضوع بقاع متبرکه پرداخته شود، بیان داشت: با پیروی از منویات معظم‌له بقاع را باید به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

بخشدار «فین» تأکید کرد: علاوه بر پرداختن به امور عمرانی و آبادانی امامزادگان، اقدامات فرهنگی قرآنی نیز در بقاع متبرکه باید انجام شود؛ چراکه هدف قرار گرفتن امامزادگان توسط دشمنان، مغرضان و حتی روشنفکران امروزی، فقط زیارت سلاله اهل‌بیت (ع) نیست؛ بلکه آن‌ها قصد دارند تا ریشه اسلام و اعتقاد به مبانی دین را بخشکانند.

وی با بیان این‌که امامزادگان در هر منطقه‌ای که حضور دارند، مردم آن منطقه از اعتقادات دینی و زلالی برخوردار هستند، ادامه داد: حضور در بقاع متبرکه، بهانه‌ای است تا مردم در فضای معنوی که به‌واسطه عرفان، روحانیت، شفافیت و روح بلند امامزادگان شکل گرفته است، اعتقادات خود را راسخ‌تر از قبل کرده و تجدید میثاقی با آرمان‌های اهل‌بیت (ع) داشته باشند.

صادقی خاطرنشان کرد: کارهایی از سوی اوقاف و امور خیریه و نیز هئیت امنای بقاع متبرکه «فین» انجام شده که افزایش و ارتقاء آن‌ها نیازمند همکاری و همت مردم عزیز و مسئولان دلسوز انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید