مجاهدت

تجمع پزشکان و کارکنان نظام سلامت در سالگرد بمباران بیمارستان «المعمدانی»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، بیش از یکسال از عملیات رزمندگان قهرمان و دلاور مقاومت فلسطین در «طوفان‌الاقصی» می‌گذرد و پس از این عملیات بود که رژیم جنایتکار و گرگ‌صفت صهیونیستی اقدام به بمباران گسترده و نابودی تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و منازل مسکونی مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه نمود. یکی از مراکزی که در یکسال گذشته از حملات صهیونیست‌های جنایتکار در امان نبود، بیمارستان المعمدانی غزه هست که در این جنایت وحشتناک، صد‌ها نفر از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطینی شهید و تعدادی مجروح و بسیاری نیز آواره شدند و یادآوری این جنایت هولناک اندوه و تاسف بشریت را برمی‌انگیزد.

بر همین اساس و در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جمعی از پزشکان و کارکنان نظام سلامت همزمان با سالگرد جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه، ظهر امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کرده و این جنایات وحشیانه را محکوم کرده و از مجامع و نهاد‌های بین‌المللی خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها و رسیدگی به روند درمان حادثه دیدگان و مجروحین این جنایات شدند.

** مجامع بین‌المللی در برابر جنایات صهیونیست‌ها موضع‌گیری نمی‌کنند

«محمدحسین زارع‌زاده» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: این تجمع به منظور محکوم کردن ظلم و جنایاتی هست که در لبنان و فلسطین در حال رخ دادن هست.

وی افزود: این جنایات تداوم دارد و هر کسی را که در مقابل جنایتکاران صهیونیستی ایستادگی کند، حذف می‌کنند. جنبش‌های متعددی در طول سالیان دراز شکل گرفته و هر روز مورد تعهدی و ظلم قرار گرفتند و با مرور این جنایات می‌بینیم که شخصیت‌هایی همچون شیخ «احمد یاسین» ترور شدند؛ این شخصیت‌ها همه مدافع مردم مظلوم فلسطین بودند. رزمندگان فلسطینی در تاریخ ۲۵ مهر سال گذشته به واسطه عملیات طوفان‌الاقصی در پاسخ به تعدی و ظلمی که علیه آنها صورت گرفته بود ارتش صهیونیستی را سر جای خود نشاندند. پس از این عملیات جنایات بیشماری را صهیونیست‌ها رقم زدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درخصوص این تجمع گفت: این دورهمی به واسطه این هست که قواعد بین‌المللی در حفاظت از مراکز درمانی و جنایات صهیونیست‌ها نقض شده هست. امروز سالگرد حمله به بیمارستان المعمدانی هست که موجب شهادت بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان درمانی و کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطین در این بیمارستان شد.  

** رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از معاهدات بین‌المللی پایبند نیست

در ادامه این مراسم «نادر توکلی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران نقض حقوق بشر و تجاوز به حریم حوزه درمان و دست‌اندازی به بیمارستان‌ها را به شدت محکوم می‌کند.

توکلی با تاکید بر محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و لبنان توسط جوامع اسلامی افزود: رژیم جنایتکار و متخاصم صهیونیستی به هیچ کدام از معاهدات بین‌المللی پایبند نیست و به دنبال ناامن کردن منطقه و تضعیف مقاومت هست.

** دارو‌ها و تجهیزات غربی قابل اعتماد نیستند

همچنین در این مراسم دکتر «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان اظهار داشت: از ریاست محترم جامعه پزشکی تقاضا داریم که این مراسم به طور سالیانه برگزار کرده و درباره جنایات صهیونیست‌ها، برای مردم دنیا روشنگری صورت گیرد.

ابوالقاسمی ادامه داد: امروز رسانه‌ها و منابع علمی پزشکی در اختیار صهیونیست‌ها و وابستگان آنها هستند و این موضوع باعث شده تا آثار این جنایات مخفی بماند. تلاش و حضور ما برای ثبت این جنایات هست تا مظلومیت مردم فلسطین و لبنان را به جهانیان نشان دهیم.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با بیان اینکه قوانین و کنوانسیون‌های جهانی دیگر بازدارنده نیست، تصریح کرد: قدرت‌های جهانی و غربی‌ها با جنایتکاران صهیونیست همراهی می‌کنند و این همراهی موجب رسوایی و ننگ آنها شده هست.

ابوالقاسمی با اشاره به سکوت رسانه‌های جمعی در قبال جنایات صهیونیست‌ها عنوان کرد: امروز نمی‌توان به واردات دارو و تجهیزات از غرب اعتماد کرد؛ چرا که احتمال آلوده بودن آنها وجود دارد، همچنان‌که در لبنان شاهد بودیم که صهیونیست‌ها پیجر‌ها را آلوده کرده بودند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با جنایات و بمباران مراکز غیر نظامی به دنبال انتقام از غیرنظامیان به ویژه مادران و کودکان هست و تلاش می‌کند شکست‌های خود را پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» به گونه‌ای پوشش دهد.

این در حالی هست این جنایات و دست و پا زدن‌ها نمی‌تواند آنها را از باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند، نجات دهد و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند، این زلزله‌ی ویرانگر توانسته هست بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید هست که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که میکند، با همه‌ی حمایت‌هایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او میشود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند.

انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل