نماد سایت مجاهدت

تداوم جهاد و مقاومت فلسفه گرامیداشت دفاع مقدس/ شهیدان سندهای عزت و آزادی هستند

تداوم جهاد و مقاومت فلسفه گرامیداشت دفاع مقدس/ شهیدان سندهای عزت و آزادی هستند


دفاع مقدس/ شهیدان سندهای عزت و آزادی هستند” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/30/2609754_100.jpg” alt=”تداوم جهاد و مقاومت فلسفه گرامیداشت هفته دفاع مقدس/ شهیدان سندهای عزت و آزادی هستند” width=”306″ height=”184″ align=”left”>به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در آستانه فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام امروز (جمعه) در رواق امام خمینی (ره) حرم امام‌رضا علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: تا زمان باقی هست و تا انسان‌های سرگشته و گمشده در دنیا هستند از دفاع مقدس به‌عنوان یک رویداد عزت‌آفرین باید سخن گفت؛ چراکه نظام سلطه اراده کرده بود صدای یک ملت به‌میدان آمده را در گلو خفه و به‌عنوان یک ملت یاغی آن‌ها را تنبیه کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس افزود: منطق مقاومت که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس هست و منطق بزرگی به شمار می‌رود را باید ترویج داد. دشمنان تلاش می‌کنند تا ما نسبت به دفاع مقدس غافل، جاهل و کاهل شویم و شهدا را که معلمان جامعه و سندهای عزت و آزادی ما هستند فراموش کنیم اما هیهات ما بر عهدی که با امامین انقلاب اسلامی و شهیدان والامقام بسته‌ایم، هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در شرایطی برگزار می‌شود که دشمنان که اراده کرده بودند ملت ایران را ساکت کنند امروز شعارها و اهداف انقلاب اسلامی تمام جغرافیای دنیا را درنوردیده و اندیشه انقلاب جهانی شده هست.

این مقام مسئول تاکید کرد: گرامیداشت دفاع مقدس، گرامیداشت همه فضائل، مجاهدت، تلاش و خدمت صادقانه بزرگان این عرصه هست. همه کسانی که در این مسیر انجام وظیفه می‌کنند از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک مجاهد حاضر در میدان هستند.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رهروی راه شهیدان باید در وسط میدان بود و با صد زبان به معنای کثرت روش‌ها در عرصه جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید دارند، تلاش کرد.

وی با بیان اینکه یک ملت با تمسک به اولیای دین به ملتی نستوه، موفق، عزیز و مقتدر تبدیل و معلم بشریت می‌شود، ابراز داشت: امروز جبهه مقاومت در دامنه دفاع مقدس، خود را پیدا کرده و مجاهدان جهان اسلام از بیان این حقیقت که معلم آن‌ها رزمندگان کفرستیز جمهوری اسلامی هستند ابایی ندارند. این عزت و صلابت را باید سر دست گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، یادآور شد: هفته دفاع مقدس که از فردا آغاز می‌شود و با سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) حسن تلاقی دارد را باید از صمیم دل گرامی داشت. باید حماسه‌سازان دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گیرند چراکه آن‌ها ولی‌نعمتان و وفاداران ایران اسلامی هستند. خانواده‌ شهدا باید تکریم شوند به این دلیل که آن‌ها سند عزت ما هستند. باید از بن دندان از رهبر انقلاب تبعیت کنیم چراکه نسخه‌ نجات‌بخش هست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با زندگی بسیجی و جهادی، زندگی به رنگ بندگی را انتخاب کنیم، بیان داشت: انقلاب اسلامی در فرازی قرار گرفته که از جایگاه و موقعیت ممتاز و عالی با اثرگذاری بین‌المللی و نقش موثر در منطقه برخوردار هست. اگر بخواهیم این ویژگی‌ها تداوم داشته، موفقیت‌ها تضمین شود و توفنده به پیش برویم باید با تأسی به حماسه‌سازان دفاع مقدس حرکت جهادی خود را ادامه دهیم.

سردار یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: اگر رفاه‌طلب، جاه‌طلب و خسته شدیم و دست از مبارزه برداریم باید منتظر اسارت و ذلت باشیم. این درس دفاع مقدس و فلسفه گرامی‌داشت این حماسه جاوید هست.

وی گفت: انقلاب اسلامی در مقیاس داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ماندگار، جاودانه و اثرگذار هست. باید سرباز مخلص خدا بود تا خدا به ما توفیق تداوم حرکت انقلاب اسلامی و رهروی راه شهیدان را بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل