تعدادی از طلاب فعال یزد در انتخابات ۲۸ خردادماه تجلیل شدند

تعدادی از طلاب فعال یزد در انتخابات ۲۸ خردادماه تجلیل شدند



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، در این آیین امام جمعه یزد با قدردانی از حضور گسترده مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از فعالیت مراکز فرهنگی و مذهبی و طلاب برای حضور مردم در این عرصه مهم قدردانی کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل دشمنان انقلاب‌ با جوسازی و جنگ روانی و تبلیغاتی برای پیشگیری از حضور مردم در انتخابات تلاش کردند، افزود: مردم با خلق حماسه جواب دشمنی‌های استکبار جهانی و منافقان کوردل را به خوبی نشان دادند.

وی اظهار کرد: ایجاد امید و اعتمادآفرینی با کار و خدمت صادقانه به مردم باید همواره مدنظر منتخبان مردم باشد و فرصت موجود را بیش از گذشته در راستای اهداف نظام و انقلاب قدر بدانند و باید مسوولان با همکاری در این راستا در صحنه حضور فعال داشته باشند.

همچنین در این آیین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با قدردانی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای به نقش و جایگاه طلاب و روحانیون در انجام امور فرهنگی و مذهبی مورد نیاز در استان اشاره کرد و گفت: خدمت مخلصانه به اقشار مختلف مردم باید مدنظر مسوولان باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی از نقش برجسته و رسالت خطیر طلاب علوم دینی و حوزویان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: همه باید با درک شرایط جامعه و منتخبان برای خدمت به مردم و رفع معضلات اقتصادی و فرهنگی وظایف خود را به نحو  مطلوب انجام دهند.

در آیین یادشده با اهدای لوح سپاس از تلاش برخی  طلاب فعال در عرصه انتخابات قدردانی شد.

هم اکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه هم  در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد. 

سیزدهمین دوره  انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر، روستایی و عشایری ۲۸ خردادماه جاری در ایران برگزار شد و از میان چهار نامزد ریاست جمهوری حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی انتخاب شد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری  یزد  از میان چهار نامزد در این دوره ، آقای رئیسی با کسب ۷۲ درصد، اکثریت آرای شرکت کنندگان را در این استان کسب کرد.

احمد ترحمی بهابادی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات را ۷۳۳ هزار و ۷۲۱ نفر ذکر کرد و افزود: میزان مشارکت واجدان شرایط استان در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۵۸ درصد بود که آقای رئیسی ۳۰۵ هزار و ۹۳۰ رای را در استان کسب کرد.

وی ادامه داد: همچنین آقایان عبدالناصر همتی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۳۴ هزار و ۸۵۴ رای ،  محسن رضایی ۲۲ هزار و ۹۰۰ رای و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی هم ۱۷ هزار و ۵۹۸ رای به دست آوردند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار  نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند و از مجموع جمعیت استان حدود ۹ هزار نفر عشایر هستند.

این استان  ۲۴ شورای  شهر و ۳۹۷ شورای روستایی دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه  نفر عضو هستند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید