نماد سایت مجاهدت

تعیین محدوده جغرافیایی مناطق ویژه اقتصادی توسط هیات وزیران

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ – ۱۱:۳۴ تعیین محدوده جغرافیایی مناطق ویژه اقتصادی توسط هیات وزیران

نمایندگان مجلس مصوب کردند که محدوده جغرافیایی مناطق ویژه اقتصادی با تصویب هیات وزیران تعیین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱ بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اعاده شده از شورای نگهبان را به تصویب رساندند.

از ۲۰۱ نماینده حاضر در پارلمان ۱۲۷ نماینده رأی موافق، ۲۷ نماینده رأی مخالف و ۳ نماینده رأی ممتنع دادند.

براساس تبصره۲- اعمال امتیازات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا در مناطق آزاد تجاری- صنعتی موضوع این قانون به استثنای مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز طرحهای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای مناطق، منوط به تأیید محصورشدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان منطقه می‌تواند بخشهایی از محدوده قانونی منطقه را به تدریج محصور و پس از تأیید و استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی‌نمودن محدوده اقدام کند. سازمان منطقه موظف است ظرف یک‌سال و نیم پس از تشکیل، طرح جامع منطقه را با رعایت اسناد و طرحهای ملی بالادستی تهیه و برای تصویب به شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ارائه کند. شورای‌عالی موظف است حداکثر ظرف مدت شش‌ماه نسبت به تصویب طرح جامع اقدام و مراتب را جهت اجراء ابلاغ کند.

جهت رفع ایراد ردیف ۱ شورای نگهبان یک تبصره به‌عنوان تبصره (۶) به ذیل ماده‌واحده الحاق شد:

تبصره۶- مطابق تبصره (۱) ماده (۱) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵/۹/۱۳۸۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین محدوده جغرافیایی، طرح جامع و کالبدی، نوع و حدود فعالیت مجاز هر یک از آنها با پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تصویب هیأت وزیران انجام می‌شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها پر بحث ترین ها بیشترین اشتراک بازار

اخبار کسب و کار منبع خبر

خروج از نسخه موبایل