تقدیر از نویسنده دفاع مقدس در زاهدان‌

احداث ۱۱ پروژه کتابخوانی در سیستان وبلوچستان


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زاهدان، آیین اختتامیه سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی سیستان و بلوچستان امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«حامد زارعی» مدیر کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: نزدیک به دو ماه شاهد اتفاقاتی هستیم که منجرب به دستگیر شدن افرادی شد که در اعترافات خودشان می‌گویند که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته‌اند و این نشان از خلع است که ما با یک تنزل عقلانیت مواجه هستیم.

مدیر کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وقتی کتابخوانی در زندگی ما جایگاه نداشته باشد معلوم است که وقت ما با چیزهای دیگر پر می شود، ادامه داد: در فضای مجازی خیلی راحت تر فرد تحت تاثیر افکار قرار می‌گیرد؛ در فضای مجازی واقعا به حرف های عمیق جامعه شناسی پرداخته نمی‌شود و بیشتر حرف‌های کف خیابانی است.

زارعی بابیان اینکه خلع هایی در کار ما بوده و ما می‌توانستیم کتاب را به عنوان عنصر محوری خانواده قرار دهیم، گفت: در عرصه نرم افزاری کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی در راستای توسعه کتابخوانی در سیستان و بلوچستان در حال احداث است، افزود: شهرهای زابل و خاش صاحب کتابخانه عمومی می‌شوند و نیز تا پایان سال یک کتابخانه عمومی دیگر به آمار کتابخانه عمومی زاهدان اضافه می‌شود و مجموع کتابخانه های عمومی شهر زاهدان به ۵ باب افزایش می‌یابد.

«علی سرگزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: کتاب در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان همواره تاکید فراوانی به مطالعه کتاب می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شایسته و سزاوار است که به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم، یادآور شد: هیچ تمدنی پیشرفت نمی‌کند بجز در سایه کتاب و کتابخوانی؛ اگر فضای مجازی جای کتاب را بگیرد به تمدن ایرانی اسلامی ما ضربه خواهد زد.

سرگزی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در کتاب و کتابخوانی دارد و باید جایگاه شایسته خودش را پیدا کند، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان قطب کتاب و کتابخوانی مطرح شود، زیرا که این اتفاق خوب زیبنده استان ما است.

در پایان مراسم از «اسما دهقان» نویسنده برتر دفاع مقدس تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید