نماد سایت مجاهدت

تقدیر از نویسنده دفاع مقدس در زاهدان‌

احداث ۱۱ پروژه کتابخوانی در سیستان وبلوچستان


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زاهدان، آیین اختتامیه سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی سیستان و بلوچستان امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«حامد زارعی» مدیر کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: نزدیک به دو ماه شاهد اتفاقاتی هستیم که منجرب به دستگیر شدن افرادی شد که در اعترافات خودشان می‌گویند که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته‌اند و این نشان از خلع است که ما با یک تنزل عقلانیت مواجه هستیم.

مدیر کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه وقتی کتابخوانی در زندگی ما جایگاه نداشته باشد معلوم است که وقت ما با چیزهای دیگر پر می شود، ادامه داد: در فضای مجازی خیلی راحت تر فرد تحت تاثیر افکار قرار می‌گیرد؛ در فضای مجازی واقعا به حرف های عمیق جامعه شناسی پرداخته نمی‌شود و بیشتر حرف‌های کف خیابانی است.

زارعی بابیان اینکه خلع هایی در کار ما بوده و ما می‌توانستیم کتاب را به عنوان عنصر محوری خانواده قرار دهیم، گفت: در عرصه نرم افزاری کتاب و کتابخوانی تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی در راستای توسعه کتابخوانی در سیستان و بلوچستان در حال احداث است، افزود: شهرهای زابل و خاش صاحب کتابخانه عمومی می‌شوند و نیز تا پایان سال یک کتابخانه عمومی دیگر به آمار کتابخانه عمومی زاهدان اضافه می‌شود و مجموع کتابخانه های عمومی شهر زاهدان به ۵ باب افزایش می‌یابد.

«علی سرگزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: کتاب در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی و بزرگان همواره تاکید فراوانی به مطالعه کتاب می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شایسته و سزاوار است که به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه داشته باشیم، یادآور شد: هیچ تمدنی پیشرفت نمی‌کند بجز در سایه کتاب و کتابخوانی؛ اگر فضای مجازی جای کتاب را بگیرد به تمدن ایرانی اسلامی ما ضربه خواهد زد.

سرگزی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در کتاب و کتابخوانی دارد و باید جایگاه شایسته خودش را پیدا کند، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان قطب کتاب و کتابخوانی مطرح شود، زیرا که این اتفاق خوب زیبنده استان ما است.

در پایان مراسم از «اسما دهقان» نویسنده برتر دفاع مقدس تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل