توجه جدی به کتاب کودک و نوجوان رویکرد سازمان ادبیات دفاع مقدس خواهد بود

توجه جدی به تولیدات مرتبط با کودک و نوجوان رویکرد جدید تولیدات مکتوب خواهد بود


سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اينکه مجموعه‌ی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با یک‌هزار و ۸۵۰ کتاب مربوط به ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نمایشگاه سی‌وچهارم کتاب تهران حضور دارد، اظهار داشت: این آثار را برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌کند.

وی توجه به مخاطب کودک و نوجوان را رویکرد جدید مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از دو سال پیش رویکرد توجه به مخاطب کودک و نوجوان را به‌صورت جدی دنبال می‌کند و تلاش داریم بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان را با موضوع دفاع مقدس و پاسداشت حماسه و ایثار منتشر و عرضه کنیم.

این ناشر آثار دفاع مقدس در پاسخ به اینکه موضوع دفاع مقدس چه جذابیتی می‌تواند برای مخاطب کودک و نوجوان جذاب باشد، گفت: نوع نگاه و زاویه دید به هر پدیده‌ای می‌تواند موجب جذابیت یا عدم جذابیت آن باشد. ما معتقدیم جنگ ذاتا پدیده خشنی است، اما دفاع مقدس به دلیل ابعاد دینی‌اش که سرشار از معرفت، ایثار، لطافت و حماسه بود حتما برای مخاطب کودک و نوجوان جذاب خواهد بود. البته نقش و عملکرد نویسندگان، شاعران و هنرمندان در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی ست» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید