توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای راهکار کاهش نرخ بیکاری است

توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای راهکار کاهش نرخ بیکاری است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «احمد وحیدی» وزیر کشور روز(سه شنبه) در دومین جلسه شورای اجتماعی استان آذربایجان غربی که با محوریت آسیب‌های اجتماعی در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یکی از بزرگترین خطرات برای کشور و انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: لذا افزایش سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین رویکرد‌های شورای اجتماعی هستند که دردستور کار قرار دارند.

وحیدی اعتیاد و طلاق را دو آسیب اجتماعی جدی در جامعه برشمرد و افزود: اگرچه نرخ رشد طلاق در کشور کنترل شده، اما همچنان به عنوان یک آسیب مهم اجتماعی مطرح است.

وی خودکشی و مفاسد اخلاقی را نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: در جامعه‌ای که تاثیر پذیری آن از فرهنگ غرب بیشتر باشد رشد اینگونه آسیب‌ها نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وزیر کشور به مسئله حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی در شهر‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ محله حاشیه نشین در کشور شناسایی شده است که باید سامان دهی و مورد توجه قرار گیرند.

وحیدی اظهار داشت: لذا از بسترهای مهم برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه می توان به مسجد، مدرسه و محله‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه یکی از مشکلات مهم در کشور را کاهش نرخ جمعیت عنوان کرد و افزود: این تهدید بسیار هولناک است و برای مقابله با این موضوع باید راهکار‌هایی همچون افزایش نرخ ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سقط جنین را جز برنامه‌ها و اولویت‌ها قرار دهیم.

وزیر کشور در ارتباط با طرح نور انتظامی نیز گفت: رعایت حجاب اصل شرعی، ارزشی و ضروری برای صیانت از خانواده و جامعه است.

وی به توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور نیز تاکید کرد و گفت: چراکه این امر باعث کاهش چالش بیکاری در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید