جانمایی نماد شهرستان‌های سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان

جانمایی نماد شهرستان‌های سمنان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «محمدحسن سلامی» مدیرکل آثار و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان در جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ‌که با حضور «محمد حمیدی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و اعضا هیئت مدیره، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند مساعدت مسئولان برای اتمام عملیاتی عمرانی است و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با جدیت تعهدات خود را برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اجرا کنند.

وی با بیان اینکه احداث سنگر جهاد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اقدامی ارزشمند است تا گوشه‌هایی از رشادت‌های رزمندگان جهاد نشان داده شود، ادامه داد: کار عمرانی و موزه آرایی سنگر جهاد رو به اتمام است و امروز مورد بهره‌برداری دانش آموزان، دانشجویان و بازدید کنندگان قرار گرفته است.

سلامی افزود: انتظار داریم مجموع سنگر‌های فرماندهی با همت نیروی‌های مسلح استان و سنگر اورژانس جبهه با مشارکت دستگاه‌های نظام سلامت با برنامه ریزی‌ها تکمیل شود تا مورد بازدید علاقه‌مند قرار گیرد.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از اقدامات شهرداری سمنان در اقدامات عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس، انتظار داریم پیرامون اجرای توافقات مربوط به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان از جمله پیگیری مطالبات پیمانکاران، دیوار و نرده کشی، محوطه سازی تلاش بیشتری داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمان از وجود ۵۷ یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یادمان ۴۴ یادمان شهدای گمنام تکمیل و ۱۳ یادمان نیاز به مساعدت و همکاری دارد و امیدوارم تا پایان سال تکمیل و مورد بهر برداری قرار گیرد.

وی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یک نماد و المان فاخر در استان است که می‌تواند، تمام ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال و انتظار می‌رود شهرداری‌ها نماد هر شهرستان در دوران مقدس را جهت معرفی به جوانان و نسل آینده در مرکزفرهنگی و موزه دفاع مقدس استان جانمایی نمایند.

سلامی ادامه داد: جانمایی ادوات و تجهیزات نظامی، جانمایی واگن قطار، اتوبوس، تانکر آب و‌… به عنوان نماد‌های اعزام رزمندگان به سمت جبهه‌ها و انتفال تجهیرات نظامی و آب رسانی در دوران دفاع مقدس می‌تواند در تبیین فرهنگ دفاع مقدس تاثیر گذار باشد.

در پایان این جلسه مقرر شد احداث مجموع سنگر فرماندهی به همت نیرو‌های مسلح مستقر در استان، انتقال واگن مسافربری به مرکز فرهنگی دفاع مقدس، استفاده و طراحی از خاک‌های انباشته شده در محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و‌… با حمایت دستگاه‌های مسئول نسبت به انجام توافقات و تعهدات خود پیرامون مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید