مجاهدت

جبهه مقاومت قائم به شخص نیست/ جای پدرم این روزها خالی است


همدانی: انقلاب قانع به شخص نیست، قانع به ذات است

وهب همدانی فرزند شهید سردار حاج حسین همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار نوید شاهد، به مناسبت سالروز شهادت آن شهید والامقام، با اشاره به خاطره‌ دلنشینی که در دوران کودکی اش گفت:  پدر زمان های زیاد و طولانی مدت به ماموریت می‌رفتند و ما در خانه خیلی کم ایشان را می‌دیدیم؛ برای همین وقتی مجروح و یا زخمی می‌شدند و مجبور بودند در خانه استراحت کنند ما اندکی با حضورشان احساس غریبی می‌کردیم و ایشان با همان حال با ما بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: به خاطر دارم، پدر از ناحیه کمر دچار سانحه شد و مجبور به استراحت در خانه بود. با همان حال دست مرا می‌گرفت و دور اتاق باهم راه می‌رفتیم و حرف می‌زدیم و این خاطره خیلی خوبی از دوران کودکی تا به امروز برای من باقی مانده است. چند ویژگی اخلاقی پدرم الگویی در زندگی من شده که سعی کنم آن‌ها را رعایت کنم، یکی اینکه خود را همیشه بدهکار انقلاب، جامعه و مردم بدانم و دومی حسن خلق و مردم داری را اولویت رفتارم قرار دهم.

فرزند شهید همدانی به نقش پدر در زمان حیات در تحولات منطقه‌ ای دهه گذشته و با اشاره عملیات‌های «وعده صادق» افزود: این روزها جای امثال پدرم بسیار خالی است. جدا از این حتما به برکت خون شهدا این مسیر و راه تداوم پیدا می‌کند و افراد بسیاری همانند گذشته رشد می‌کنند. جای خالی این افراد هرگز پر نخواهد شد اما جدا از اینکه انقلاب قائم به شخص نیست و قائم به ذات است. زمانی که مسیر ما درست و در راستای تحقق اهداف الهی باشد، خداوند هم کمک می‌کند.

این فرزند شهید درباره نقش پدرش در جبهه مقاومت و مبارزه با داعش در سوریه اظهار کرد: کوشش پدرم در آزادی و مقابله از سقوط حتمی سوریه غیرقابل انکار است و تمامی سران داخلی و خارجی و حتی دشمنان بر این امر اذعان دارند. ایشان به عنوان فرمانده راهبردی و عملیاتی توانست جان دیگری به سوریه ببخشد. چنانکه اگر ایشان به شهادت نرسیده بود، در این دوره قطعا نقش موثری در مسئله فلسطین و مردم مظلوم غزه داشت.

وهب همدانی، توکل به خدا و نصرت الهی را از شاخصه‌های اخلاقی پدرش در شرایط سخت و پیچیده عنوان کرد و گفت: ایشان با اعتقاد راسخی که به خداوند داشت کارها را با آرامش خاصی انجام می‌دادند که باعث می‌شد در آن شرایط سخت و پیچیده دچار هیجان زندگی نشوند و بهترین تصمیم را بگیرند.

انتهای پیام/ح



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل