نماد سایت مجاهدت

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پاسخ احتمالی ایران

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پاسخ احتمالی ایران



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تأکید کرد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تقدیر از این سطح بالای آمادگی، بر اهمیت ارتقاء آن تأکید کردند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جلسه امروز این کمیسیون پرداخت که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان انرژی اتمی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی افزود: موضوع اصلی این جلسه بررسی سطح آمادگی دستگاه‌ها در برابر تهدیدات بود. در این نشست، نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی از وضعیت و ارزیابی‌های خود ارائه کردند.

رضایی با ابراز خرسندی از آمادگی کامل رزمی، دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح ایران گفت: الحمدلله، امروز شاهد بالاترین سطح آمادگی هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تأکید کرد که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تقدیر از این سطح بالای آمادگی، بر اهمیت ارتقاء آن تأکید کردند.

رضایی تصریح کرد: هرگونه تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران قطعاً با واکنش سخت، سریع و کوبنده مواجه خواهد شد و هیچ تسامحی در این زمینه صورت نخواهد پذیرفت.

در ادامه، رضایی به همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت همکاری‌ها در سطح مناسبی قرار دارد و جای نگرانی نیست.” او همچنین به گزینه‌های متنوع جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پاسخ‌های ما حتماً پشیمان‌کننده خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روحیه نیروهای مسلح و دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیز به گفته رضایی در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی به عملیات موفق اخیر و حمایت گسترده ملت ایران در نماز جمعه تهران برای دفاع از منافع ملی اشاره کرد و گفت: ما مصمم و قاطع هستیم که امنیت ملی ایرانیان خط قرمز نظام اسلامی است و در تأمین آن کاملاً جدی هستیم.

رضایی تصریح کرد: در این جلسه، اعضای کمیسیون نکات و نظرات خود را بیان کردند که محورهای آن شامل لزوم پیش‌بینی برای بدترین حالت ممکن، حفاظت کامل از اماکن حساس و حیاتی، آمادگی برای مقابله با هرگونه تهاجم دشمن، تأکید بر همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها، بازبینی در ارزیابی طرح‌ها و تأمین امنیت روانی مردم بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: در آغاز جلسه، آقای گلرو، نماینده سمنان، گزارشی از سفر اخیر خود به همراه وزیر امور خارجه به لبنان و سوریه ارائه کرد. همچنین آقای مقتدایی، نماینده اصفهان که رئیس‌جمهور را در سفر به قطر همراهی کرده بود، گزارشی از این سفر و برنامه‌های آن به اعضای کمیسیون ارائه داد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل