جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با روایتگری صادقانه محقق می‌شود

جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با روایتگری صادقانه محقق می‌شود


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمان «عباس میرزایی» نویسنده دفاع مقدس کرمانی در گفت‌وگویی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: عرصه دفاع مقدس انسان را به سمت خود جذب می‌کند.

وی توضیح داد: تاکنون حدود ۴۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس کار کردم، و این افتخار را دارم که شهید حاج قاسم سلیمانی بر روی چهار کتاب من با نام‌های «نبرد کرخه کور»، «نبرد‌های پیروز»، «شناسنامه لشکر ۴۱ ثارالله» و «اطلس» (نقش لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس) یادداشت نوشته است.

میرزایی با بیان اینکه کتابی درخصوص عملیات والفجر هشت نیز در زمان حیات سردار سلیمانی در حال تدوین بود ادامه داد: ایشان نظراتی را نیز برای تدوین این کتاب داشت، اما متأسفانه در زمان چاپ کتاب سردار سلیمانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: اینکه صادقانه بنویسیم، صادق باشیم و غلو نکنیم مخاطب را جذب می‌کند. شهید سلیمانی تأکید داشت که باید حقایق جنگ نوشته شود و بسیار نگران این موضوع بود کتاب‌هایی که چاپ می‌شود حقیقت نداشته باشد؛ لذا در این حوزه بسیار سخت‌گیری می‌کرد. اگر صادقانه بنویسیم مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما اینکه بخواهیم از فرماندهان جنگی ابرقهرمان‌های شکست ناپذیری بسازیم که حقیقت نداشته باشد مخاطب را کاهش می‌دهد، زیرا در جنگ هم پیروزی و هم شکست در کنار هم قرار دارند که باید نوشته شود.

وی درباره جهاد تبیین مربوط به دفاع مقدس بیان کرد: اگر حقایق نوشته شود، شخصیت‌های جنگ معرفی شوند و چگونگی این از خود گذشتگی برای جوانان شرح داده شود، مردم و جوانان نیز این بیان صادقانه را می‌پذیرند.

میرزایی تصریح کرد: اگر جوانان بپذیرند که شهدا و رزمندگان نیز انسان‌هایی مانند خود آن‌ها بودند تلاش می‌کنند تا همچون آن‌ها شوند و این در نتیجه بیان صادقانه مطالب است

وی تصریح کرد: متاسفانه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس مخاطب عام ندارند که این امر باید بررسی شود. بیشتر کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی و کتاب‌هایی که داستان‌گونه هستند مورد استقبال قرار می‌گیرند، اما اینکه صرفاً خاطرات شهدا نوشته شود کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

میرزایی بیان کرد: کار‌های پژوهشی و با سبک رمان که روان، ساده و داستانی هستند بیشتر سبب جذب مخاطبان می‌شود. اگر مطالب بی‌روح و خشک باشد مخاطب را جذب نمی‌کند. یکی از کار‌هایی که در نوشتن کتاب‌های خود به آن توجه دارم حفظ سبکی جذاب است که گاهی خنده بر لب مخاطب می‌آورد و گاهی سبب گریه مخاطبان می‌شود. سعی کردم نوشته‌هایم همراه با طنز باشد و همچنین از گفتمان، لهجه‌ها و ضرب المثل‌های محلی نیز در نوشته‌هایم بهره برده‌ام.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: یکی از مشکلات نویسندگان حوزه دفاع مقدس ویرایش کتاب‌هاست. گاهی این ویرایش از سوی کسانی که درکی از دوران دفاع مقدس ندارد سبب می‌شود متن اولیه آسیب ببیند، معنی جملات عوض شده یا بخشی از مطالب حذف می‌شود که نیازمند تعامل بیشتر با نویسندگان است.

میرزایی بیان کرد: تدوین کتاب دوم هشت ماه پیش به اتمام رسیده و در اختیار مکتب حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته است که منتظر پاسخ نهایی برای چاپ کتاب هستیم و امیدواریم تا زمان سالگرد شهادت شهید سلیمانی این کتاب به چاپ برسد.

این نویسنده دفاع مقدس در پایان درباره کتاب‌های در دست تالیفش گفت: آخرین کتابی که به درخواست مکتب شهید سلیمانی تدوین کردم زندگینامه هشت سال دفاع مقدس شهید سلیمانی با نام «نبردگاه» بود که به اذعان چندین نفر از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله چاپ این کتاب سبب می‌شود تا دیگر کسی نتواند زندگینامه جنگی شهید سلیمانی را تحریف کند و تبدیل به کتابی مرجع می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید