نماد سایت مجاهدت

حوزه سلامت باید مثل دفاع و امنیت دانش‌بنیان شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار «حسین جلاهی» مدیرکل بیمه سلامت استان و معاونین، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت، اظهار داشت: براساس احادیث و روایات ما سلامت و امنیت دو نعمت اساسی هستند که الحمدالله در حوزه امنیت دنیا به این اعتراف دارد که امنیت ما به برکت همین قدرتی هست که جبهه مقاومت دارد و این جبهه نیرومند و پرتوان در حال به چالش کشیدن نظام استکباری هست و در حوزه سلامت توانمندی‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان داریم.

 وی افزود: ما در شرایطی قرار داریم که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی می‌توانیم به خودکفایی برسیم، بنابراین حوزه سلامت باید مثل دفاع و امنیت دانش‌بنیان شود، اما توانمندی به‌معنای این نیست که در عمل کم‌وکاستی‌ها، قصور‌ها و تقصیر‌ها را نداشته باشیم، ما در حوزه سلامت بهداشت و درمانش مشکلات زیادی داریم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وجود دوگانگی‌ها در بخش دولتی و خصوصی در حوزه سلامت و تعارض منافع، عنوان کرد: این تعارض منافع‌ها در مجموع به‌خصوص اگر مدیران بخش دولتی صاحبان یا سهام‌داران بخش خصوصی هم باشند، آسیب‌هایی دارند، آسیب‌هایی همچون جریان‌های فساد، مثلا مدارس دولتی میزبان هر کسی هست که وضع مالی خوبی ندارد خود به خود این مدارس ضعیف می‌شود، کارخانجات ما که عمدا واگذار شده تا از سوددهی بی‌افتد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اگر ما یک نظام مدیریتی مراقبتی و نظارتی درستی داشته باشیم، تعارض دولتی و خصوصی نخواهیم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ارائه در خدمات مراکز دولتی باید آبرومندانه باشد مردم معطل نشوند، نظرم این هست که همه را یکدست مثلا به بخش خصوصی واگذار کنیم، یا اگر خواستیم دولتی باشد درست و حسابی باشد، انجام کار بر روی یک بیمار نباید به توصیه نیاز داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: گاهی نارضایتی پرسنل بهداشت و درمان یا معلمان روی کارشان تاثیر می‌گذارد، از این رو باید این موارد را جدی بگیریم.

وی اعلام کرد: با این کیفیتی که بیمه سلامت دارد، باید اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود تا شرایط شبیه بیمه‌هایی که بدهکار هستند نشود، اینکه پشت هم برای خود هزینه‌تراشی کنید خوب نیست اول باید داشته‌های خود را بسنجید، تدبیر خیلی مسئله درستی هست.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت نباید بهره‌برداری سیاسی کنیم، همه جای نظام باید براساس عقلانیت و حکمت پیش برود به‌ویژه در حوزه امنیت و سلامت، عمل شتاب‌زده جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در حوزه سلامت نباید احساساتی عمل کنیم، همچنین اینکه مقدورات خودمان را باید افزایش بدهیم تا خدمات خوبی ارائه شود. 

این مسئول با اشاره به رضایت‌مندی خوب از بیمه سلامت، تاکید کرد: به مبادی سلامت توجه کنید، چرا دانشگاه علوم پزشکی نباید در رابطه با پسماند و زباله حرف بزند؟ دانشگاه باید یک پایه اصلی قضیه پسماند و زباله‌سوز، میزان سم و کود کشاورزی، جمعیت، فرهنگ ورزش باشد، اینها مبادی سلامت هستند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل