خانزادی حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند را تاریخی عنوان کرد +فیلم



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، امیر دریادار حسین خانزادی که عصر امروز در راس هیاتی وارد سنت پترزبورگ روسیه شد در گفت و گویی رسانه‌ای افزود: این ناوها در این مسیر طولانی وارد مناطقی راهبردی در جهان شدند که تاکنون سابقه نداشته است.  

وی که به دعوت وزیر دفاع روسیه و برای شرکت در رژه دریایی این کشور به سنت‌ پترزبورگ سفر کرده است، ادامه داد: حرکت بزرگ ناوهای ایرانی از چند ماه پیش آغاز شد و اکنون، خود را به دریای فنلاند و آب‌های سنت‌ پترزبورگ رسانده‌اند.

دریادار خانزادی اضافه کرد: در این سفر با مقامات عالی رتبه نظامی و دفاعی روسیه و همتایان خود از کشورهای شرکت کننده دیدار و ملاقات خواهم کرد.

چند مقام نیروی دریایی روسیه و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در بدو ورود از امیر دریادار خانزادی استقبال کردند.

ناوبندر مکران در قالب ناوگروه هفتاد و پنجم، ناوشکن سهند را در این مسیر طولانی پشتیبانی و همراهی کرده است.  

رژه اصلی نیروی دریایی روسیه در سنت پترزبورگ روز یکشنبه ۲۵ جولای (سوم مرداد) برگزار می‌شود و به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این رژه ۵۴ کشتی جنگی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: رژه امسال که پنجمین رژه نیروی دریایی روسیه در تاریخ معاصر این کشور (۳۰ سال پس از فروپاشی شوروی) است در سیصد و بیست و پنجمین سالروز تاسیس ناوگان نظامی روسیه برگزار می‌شود.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید