نماد سایت مجاهدت

خط شهادت جریان‌ساز است

خط شهادت جریان‌ساز است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مهدی صالحی‌مقدم» مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه‌السلام که امروز در نریمانی سفلی برگزار شد، اظهار داشت: در مجموعه روایاتی که از ائمه اطهار به ما رسیده چند مفهوم نسبت به مفاهیم دیگر برجسته‌تر هست.

وی افزود: در قرآن کریم نیز شهادت جزو مفاهیم برجسته هست. برخی آیات، بهترین مرگ را شهادت در راه خدا دانسته و اجر شهیدان که بر اساس معادلات دنیایی اصلا قابل بیان نیست، بیان شده هست.

مدیر دفتر امور مدارس حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مزار شهدا در زمین همچون ستاره در زمین می‌درخشند و کم نیستند مردمانی که در کنار شهدا به حاجت رسیدند؛ بر همین اساس شهادت و فضیلت شهادت اثربخش هست. 

حجت‌‌الاسلام صالحی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علم از نگاه اسلام، بیان داشت: در مفاهیم دینی به کسب علم و دانش تأکید شده و گاهی فضیلت علما از شهدا بالاتر شمرده شده هست چراکه علما هستند که با تبیین معارف دینی، نسلی شهادت‌طلب را تربیت می‌کنند.

وی خدمت را یکی دیگر از مفاهیم برجسته در آموزه‌های دینی دانست و ابراز داشت: خادمین با تلاش در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسترساز حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل