نماد سایت مجاهدت

در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور چه گذشت؟

در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور چه گذشت؟



سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در دیدار با رئیس جمهور، بر استفاده از نیروهای توانمند استان، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های استان، حل موضوع آب، رفع مشکلات کشاورزی، حل معضل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز و همچنین تعامل دولت و مجلس، تاکید شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، بهنام سعیدی امروز ۲۲ مرداد ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: نمایندگان ۹ حوزه انتخابی استان در این دیدار ضمن تاکید بر ظرفیت‌های استان کرمان، به عنوان پهناورترین استان کشور و پایتخت مقاومت جهان اسلام و وجود نیروی انسانی مومن و تحصیلکرده، خواستار استفاده از این نیروهای توانمند در بدنه اجرایی کشور و استان شدند.

وی بیان کرد: نمایندگان در ادامه مشکلات و نیازهایی را که منطبق با این پهنه وسیع است را مطرح کردند و خواستار رسیدگی جدی در آغاز کار دولت چهاردهم شدند.

سعیدی تصریح کرد: مسئله آب که از مهم‌ترین مباحث نمایندگان بود، مورد بحث و ارائه راهکار قرار گرفت.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس درباره دیگر مطالب مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور اظهار کرد: استانی که متوسط بارندگی آن پایین است و بیشترین ثروت آفرینی را برای کشور دارد، لازم است علاوه بر تامین اعتبار برای انجام پروژه‌های آبرسانی و احداث تصفیه‌خانه‌های متعدد و حفر چاه‌های پدافندی، در خصوص تکمیل مهم ترین طرح یعنی انتقال آب خلیج فارس، طرحی که می‌تواند حداقل ۳۰ میلیون متر مکعب آب شرب استان را تامین کند و معیشت بسیاری از مردم خصوصا جنوب استان که با کشاورزی گره خورده و این عزیزان با بهر برداری بهینه محصولات، نقش موثری در تامین مواد غذایی و صدور کالا و ارزآوری دارند مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند.

وی افزود: در این رابطه نمایندگان خواستار هماهنگی برای بیمه محصولات، تلاش برای مکانیزه کردن و فعال شدن تعاونی‌های روستایی شدند.

سعیدی گفت: در این نشست همچنین بر حل معضل قاچاق سوخت بر مبنای یک قاعده درست و ایجاد جاذبه‌های شغلی در استان تاکید شد که موجب حراست از جان مردم و صیانت از ثروت ملی می‌شود.

وی یادآور شد: در این دیدار مشخص شدن وضعیت قانونمندی حضور اتباع بیگانه و مقابله با اتباع غیرمجاز و تشدید مجازات‌ها، بحث تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های استان در بخش انرژی، برق، نفت و گاز و امکانات ارتباطی به عنوان موتور محرکه توسعه و بستر انگیزشی برای بخش خصوصی مورد درخواست نمایندگان از رئیس جمهور بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: در پایان هم نمایندگان استان ضمن تاکید بر تعامل دولت و مجلس و تبعیت از یک الگوی راهبردی و اتخاذ رویکردهای مناسب، از آقای پزشکیان که خود برخاسته از مجلس است، خواستند به کرمان سفر کند و از نزدیک با فضای استان آشنا شود.

منبع: ایسنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل