دولت توسعه كتابخانه‌های عمومی را با جدیت پیگیری می‌كند

دولت توسعه كتابخانه‌های عمومی را با جدیت پیگیری می‌كند


«مهدی رمضانی» دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تاکید براینکه برخلاف تصور معمول كتابخانه‌های عمومی صرفاً محل امانت كتاب و حضور در سالن مطالعه نیست، اظهار داشت: در حال حاضر كتابخانه عمومی به عنوان یک مركز اطلاع‌رسانی در تمامی سطوح و شئون مطرح است.

رمضانی از جدیت و پیگیری آموزش و فراگیر كردن آن در كتابخانه عمومی خبر داد و با تاکید براینکه زیرساخت اصلی برای این امر هم توسعه مجموعه كتابخانه‌های عمومی در كشور است، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم موضوع آموزش و فراگیری آن در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور همچنین از تكمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام در این بخش سخن گفت و اظهار كرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل پروژه‌های نیمه تمام كتابخانه عمومی اختصاص پیدا كرد و مصوب شد.

وی با بیان اینكه ما صرفاً به دنبال گسترش فضا برای كتابخانه‌های عمومی كشور نیستیم و صرف ساختمان برای ما موضوعیت ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ سرفصل آموزشی در كتابخانه‌های عمومی مصوب شده كه آموزش‌ها حول محور آن ارائه می‌شوند و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری نیز در حوزه شعر، ادب، افزایش مهارت و علم آموزی در كتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شوند.

رمضانی از ارائه خدمات خاص فرهنگی به نابینایان و ناشنوایان و سالمندان كشور در كتابخانه‌های عمومی سخن گفت و افزود: ما بیش از ۸۰۰ كتابخانه روستایی در سراسر كشور داریم كه البته این عدد باید افزایش پیدا كند اما در مجموع رقم خوبی است. ما از نظر توسعه شبكه و فرهنگ كتابخانه عمومی حرف اول را می‌زنیم و كشور رقیبی برای ما وجود ندارد.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید