نماد سایت مجاهدت

دولت توسعه كتابخانه‌های عمومی را با جدیت پیگیری می‌كند

دولت توسعه كتابخانه‌های عمومی را با جدیت پیگیری می‌كند


«مهدی رمضانی» دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تاکید براینکه برخلاف تصور معمول كتابخانه‌های عمومی صرفاً محل امانت كتاب و حضور در سالن مطالعه نیست، اظهار داشت: در حال حاضر كتابخانه عمومی به عنوان یک مركز اطلاع‌رسانی در تمامی سطوح و شئون مطرح است.

رمضانی از جدیت و پیگیری آموزش و فراگیر كردن آن در كتابخانه عمومی خبر داد و با تاکید براینکه زیرساخت اصلی برای این امر هم توسعه مجموعه كتابخانه‌های عمومی در كشور است، گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم موضوع آموزش و فراگیری آن در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

دبیركل نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور همچنین از تكمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام در این بخش سخن گفت و اظهار كرد: در سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل پروژه‌های نیمه تمام كتابخانه عمومی اختصاص پیدا كرد و مصوب شد.

وی با بیان اینكه ما صرفاً به دنبال گسترش فضا برای كتابخانه‌های عمومی كشور نیستیم و صرف ساختمان برای ما موضوعیت ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ سرفصل آموزشی در كتابخانه‌های عمومی مصوب شده كه آموزش‌ها حول محور آن ارائه می‌شوند و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری نیز در حوزه شعر، ادب، افزایش مهارت و علم آموزی در كتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شوند.

رمضانی از ارائه خدمات خاص فرهنگی به نابینایان و ناشنوایان و سالمندان كشور در كتابخانه‌های عمومی سخن گفت و افزود: ما بیش از ۸۰۰ كتابخانه روستایی در سراسر كشور داریم كه البته این عدد باید افزایش پیدا كند اما در مجموع رقم خوبی است. ما از نظر توسعه شبكه و فرهنگ كتابخانه عمومی حرف اول را می‌زنیم و كشور رقیبی برای ما وجود ندارد.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل