نماد سایت مجاهدت

دیدار و گفت‌وگوی پوتین با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان

دیدار و گفت‌وگوی پوتین با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان



«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش از اجلاس سران کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع، دیدارهای جداگانه‌ای با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در کاخ کرملین داشت.

به گزارش مجاهدت از مشرق، از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در دیدار با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان گفت که گردش تجاری میان مسکو و ایروان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حجم معاملات تجاری [میان ارمنستان و روسیه] در سال گذشته به ۷.۴ میلیارد دلار رسید که این میزان در نیمه اول سال جاری ۲.۵ برابر افزایش یافت و به بیش از ۸.۳ میلیارد دلار رسید.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: اگر همچنان با چنین سرعتی پیش برویم، به این معنی است که تجارت امسال می‌تواند به ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار برسد که این یک رقم، رکوردشکنی است.

وی با تاکید بر اینکه روابط تجاری و اقتصادی میان مسکو و ایروان در حال توسعه است، افزود که ارزش سرمایه‌گذاری‌های روسیه در ارمنستان حدود چهار میلیارد دلار بوده و روسیه با این مبلغ یک سرمایه‌گذار خارجی پیشرو در اقتصاد ارمنستان به شمار می‌رود.

پوتین همچنین میزبان الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان است که برای شرکت در اجلاس سران «کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع» (CIS)، به روسیه سفر کرده است.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، وی و علی‌اف روز گذشته (دوشنبه) گفت‌وگویی «غیر رسمی» با یکدیگر داشتند و درباره مسائل مربوط به «وضعیت کنونی روابط» میان مسکو و باکو رایزنی کردند.

پوتین درباره این دیدار با همتای آذربایجانی خود در مسکو، به توسعه مثبت روابط میان دو کشور اشاره کرد و افزود که روسیه و آذربایجان پروژه‌های مشترک امیدوارکننده زیادی دارند.

وی در این باره توضیح داد: پروژه‌های خوب و جالب‌توجه بسیاری در زمینه توسعه انرژی و زیرساخت‌ها وجود دارد. همه آنها امیدوارکننده هستند. همه آنها واقعی، مناسب، دوجانبه و چندجانبه هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که روابط میان مسکو و باکو به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل