راه‌اندازی ۲ بیمارستان هوایی با کمک ستاد کل نیروهای مسلح

تجهیز دو هواپیما به عنوان بیمارستان هوایی با کمک ستاد کل نیروهای مسلح


پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح همواره در ماموریت‌های مختلف در کنار ما بودند، اظهار داشت: ارتش، سپاه و فراجا با توجه به نوع ماموریتی که ایجاد می‌شود به ما کمک می‌کنند.

کولیوند ادامه داد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه اختیار گذاشتن بیمارستان‌های سیار و صحرایی در مناطق کمال همکاری را با ما دارد.

وی با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر و ستاد کل نیروهای مسلح در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت:  دو هواپیما به عنوان بیمارستان هوایی تجهیز شده و در صورت نیاز در اربعین‌ حسینی به کارگیری خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره اقدامات درمانی آن در شهر نجف گفت: اقدامات درمانی ما در شهر نجف در سه سطح تعریف شده است؛ سطح اولیه، چادر‌هایی هستند که اقدامات درمانی سرپایی انجام می‌دهند. سطح دوم، خدمات کلینیکی است که داروخانه و متخصص دارد. سطح سوم، بیمارستان‌های سیار و ثابت است. این امکانات به تعداد کافی در شهر نجف تدارک دیده شده است.

کولیوند از راه‌اندازی بیمارستان امام علی (ع) خبر داد و گفت: علاوه بر اینها، بیمارستان امام علی (ع) راه‌اندازی شده و در ایام اربعین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این بیمارستان متعلق به کشور ما است و در اختیار هلال احمر قرار گرفته است. بیمارستان امام علی ۲۲۰ تختخوابی است و بسیار مجهز است. علاوه بر این، در داخل بیمارستان‌های عراقی پزشکانی نیز از هلال احمر و با هماهنگی طرف عراقی حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در مسیر نجف به کربلا، هر ۱۰۰ عمود یک درمانگاه احداث کرده‌ایم. این اتفاق در حالی است که قبلاً در این مسیر چهار درمانگاه داشتیم. در وسط راه نیز یک بیمارستان قرار دارد. ما ۵۰ دستگاه آمبولانس با خود می‌بریم که در شهر نجف، در مسیر نجف به کربلا، در کربلا و دیگر شهر‌ها نظیر سامرا فعالیت می‌کنند.

کولیوند افزود: در اربعین حسینی از شش دستگاه اتوبوس آمبولانس که خاصیت درمانگاه سیار را دارند  و می‌توانند به تعداد کافی بیمار و مصدوم جابه‌جا کنند استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید