راهبرد کمیته امداد مردمی‌سازی خیر و احسان در جامعه است

راهبرد کمیته امداد مردمی‌سازی خیر و احسان در جامعه است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه ترویج انفاق و احسان وظیفه همه افراد جامعه است، اظهار داشت: کمیته امداد بر مبنای فراهم‌سازی زمینه خیر، احسان و توانمندسازی شکل گرفته و زکات از مولفه‌های نیکوکاری است.

وی با اشاه به اینکه بسترهای کمک به نیازمندان و رفع محرومیت با تکیه بر مردم قابل شکل‌گیری است، گفت: راهبرد کمیته امداد مردمی‌سازی خیر و احسان در جامعه است و به این منظور، شفاف‌سازی را در دستور کار خود قرار داده است.

آسوده افزود: منظومه توانمندسازی کمیته امداد در بخش‌های حمایت، مسکن، فرهنگی، حقوقی و ایجاد کسب و کار در بخش‌های مختلف با مشارکت و کمک مردم انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کمک مردمی در بخش‌های مختلف مانند زکات، شبکه‌های مردمی نیکوکاری، طرح اکرام ایتام و سایر موارد جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر حامی ایتام کمیته امداد هستند، گفت: مبنای کمیته امداد بر اساس شفاف‌سازی و واگذاری کار به مردم است و کمیته امداد در کمک خیران نقش نظارتی و حمایتی دارد.

انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید