راهنمای خرید دستگاه تست قند خون 

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون 

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون و نوار تست قند خون توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید

دستگاه های تست قند خون خانگی تجهیزاتی هستند که به منظور تشخیص میزان قند موجود در خون مورد استفاده قرار می گیرند . این محصول با دریافت نمونه خون مویرگی ، روند پردازش را اغاز کرده و نتایج را روی مانیتور اعلام می کند . 

با توجه به نقش  دستگاه های تست قند خون در روند سلامتی افراد ، نیاز است تا همواره محصولاتی خریداری شود که از سطح کیفیتی بالا برخوردار بوده و کاملا با نیاز های شخص تطابق دارند . چرا که در غیر این صورت نمی توان استفاده صحیحی از دستگاه داشته و یا در صورت استفاده از گلوکومتر های بی کیفیت ، ممکن است نتایجی خارج از محدوده واقعی به دست امده و در سلامت فرد اثر گذار باشند . 

با مراجعه به مراکز فروش تجهیزات پزشکی ، لیست متنوعی از انواع گلوکومتر ارائه می شود . هر دستگاه از لحاظ قابلیت ها ، دقت ، قیمت و دیگر موارد با سایر گزینه ها تفاوت دارد . 

برای برخی افراد خاص ، انتخاب دستگاه باید حتما با نظر پزشک صورت بگیرد . اما برای عموم ، می توان با با کمک مشاورین مجرب فروش محصولات پزشکی و متون جامع ، بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری نمود . 

در زیر ، به بررسی برخی نکات مهم جهت انتخاب و خرید دستگاه تست قند خون مناسب پرداخته شده است . 

دسترسی به نوار های تست قند خون

نوار های تست قند خون، محصولاتی یکبار مصرف هستند که برای هر بار تست قند خون ، یک دفعه استفاده شده و سپس دور انداخته می شوند . افرادی که روزانه برای تست قند  خون پایه اقدام به اجرای ازمون می کنند ، حدودا ماهانه به 30 عدد و افرادی مانند بیماران دیابتی به ماهانه 100 عدد نوار تست احتیاج دارند . 

هر برند نوار منحصر به یک دستگاه تست قند می باشد . به این معنی که هر دستگاه تست قند خون نیاز به نوار هایی ویژه و مخصوص به خود داشته و با سایر نوار ها نمی تواند تست را اغاز کند . 

در این شرایط ، بدون دسترسی به تعداد کافی نوار در طول ماه ، نمی توان روند سنجش را انجام داد . 

در برخی شرایط ، دسترسی به نوار ها دشوار می شود . در شرایطی که :

  •  دستگاه از برندی یا مدل قدیمی بوده و نوار های ان در بازار کمیاب می شوند . 
  • شرکت سازنده محصول دچار ورشکستگی و یا تعطیلی شود .
  • در روند واردات محصول مشکلاتی ایجاد شود ( تحریم ها ، بسته شدن موقت مرز های گمرک با کشور مبدا و … ) .
  • خط تولید شرکت سازنده موقتا غیر فعال شده باشد . 
  • قیمت ارز مربوط به کشور سازنده دچار نوسانات شود . 

و دلایل مشابه  . با توجه به این امکانات ، یکی از اصلی ترین اقدام پیش از انتخاب دستگاه ، اطمینان از دسترسی دائم  به این محصولات و حضور ان در بازار ایران می باشد .

کیفیت  و دقت دستگاه قند خون

معیار سنجش دقت دستگاه تست قند خون ، بررسی نتایج به دست آمده توسط ان نسبت به نتایج ازمایشگاهی است . پردازش های ازمایشگاهی نتایجی را ارائه می دهد که از دقت 100 درصد برخوردار بوده و معیار دقیق محسوب می شوند . هر چقدر که یک گلوکومتر نتایجی مشابه با داده های ازمایشگاهی اعلام کند ، در واقع دقت ان بیشتر است . 

از نظر علم پزشکی ، گلوکومتر های خانگی مجاز به داشتن 5 درصد خطا هستند . این 5 درصد روی وضعیت سلامتی و میزان مصرف انسولین و … تاثیر گذار نیست . اما با کاهش دقت از 95 درصد به پایین ، دستگاه در رده محصولات بی کیفیت قرار می گیرد . در حال حاضر ، اداره تجهیزات پزشکی بر روی تمامی دستگاه های تست قند خون خانگی تولید شده در ایران و نمونه های وارداتی نظارت دارد ؛ و تنها محصولاتی می توانند از فیلتر های این ارگان عبور کنند که از سطح دقت استاندارد برخوردار باشند . 

برای بررسی سطح دقت یک دستگاه ، می توان از پزشک و یا مشاورین مجرب در این زمینه مشورت گرفته تا این افراد دقیق ترین گزینه های موجود را معرفی نمایند . 

توجه به اصل بودن و گارانتی محصول 

مشابه با تمامی محصولات ، دستگاه های تست قند خون نیز دارای نمونه های تقلبی و اورجینال می باشند . معمولا امکان تشخیص این دو نمونه از یکدیگر برای افراد عادی وجود ندارد . اما برخی نکات می توانند جهت خرید گزینه های اورجینال مفید باشند . ابتدا این که خرید حتما از مراکز معتبر صورت بگیرد . چرا که محصولات موجود در این مراکز همگی در سامانه اداره تجهیزات پزشکی کشور ثبت شده اند و اصالت ان ها تایید شده است . 

دوم این که محصولات اصل ، همواره همراه با گارانتی و ضمانت نامه تحویل داده می شوند . گارانتی ، تضمینی بر کیفیت محصول است . 

محصولات فیک و تقلبی ، علاوه بر این که نتایج غیر واقعی ارائه می دهند ، بلکه معمولا به سرعت خراب می شوند . در این شرایط ، تعمیرگاه های مجاز مسئولیت تعمیر ان ها را بر عهده نگرفته و یا هزینه های سنگینی درخواست می نمایند . این در حالیست که نمونه های دارای گارانتی ، به صورت محدود امکان تخریب قطعات را دارند و تا زمان انقضای گارانتی ، تعمیر ان ها بر عهده شرکت می باشد . 

به این منظور ، توصیه می شود خرید از مراکز معتبر صورت گرفته و هنگام خرید ، گارانتی و ضمانت نامه از فروشنده درخواست شود . 

روش های مختلف خرید دستگاه تست قند خون و روش رایج ان

روش های مختلفی برای خرید گلوکومتر ها وجود دارند  . دستگاه های تست قند خون در داروخانه ها ، مراکز دیابت ، فروشگاه ها و سایت های تخصصی فروش محصولات پزشکی موجود می باشند . اما در حال حاضر ، رایج ترین روش خرید ، خرید اینترنتی می باشد .

طبق این روش  ، افراد می توانند وارد سایت های معتبر از جمله سایت تخصصی بی گزند شوند . با ورود به این سایت ها ، بخش های فروش محصولات به صورت طبقه بندی شده در اختیار مشتری قرار می گیرد . 

با توجه به تنوع دستگاه های تست قند خون ، می توان به صورت همزمان تمامی دستگاه های موجود را مشاهده نموده و اطلاعات دقیقی از ان ها به دست اورد . این اطلاعات شامل :

  • نام و مشخصات دقیق دستگاه
  • سطح کیفیت ، قابلیت ها
  • نحوه استفاده
  • مقایسه با سایر گزینه های مشابه
  • نظرات کاربرانی که از محصول خریداری نموده اند
  • قیمت

و … می باشد . با بررسی تمامی این اطلاعات ، فرد می تواند در مدت کوتاهی اطلاعات دقیق از هر دستگاه به دست اورده و گزینه ای را خریداری نماید که کاملا مطابق با بودجه و نیاز های فرد می باشد . همچنین با ارتباط با بخش پشتیبانی ، می توان مشکلات احتمالی را در  میان گذاشته و یا مشاوره های لازم را جهت انتخاب دستگاه کسب نمود . 

در پایان ، با توجه به تمامی نکات ذکر شده ، افراد باید پیش از انتخاب ، ابتدا نیاز ها و شرایط خود را به خوبی مشخص نموده و طبق این گزینه ها ، دستگاهی را خریداری کنند که کاملا با نیاز انان تطابق داشته باشد .

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید