نماد سایت مجاهدت

رد تلاش تازه جمهوری خواهان ایالت میشیگان در آستانه انتخابات

رد تلاش تازه جمهوری خواهان ایالت میشیگان در آستانه انتخابات



یک قاضی در ایالت میشیگان اقدام جمهوری خواهان این ایالت برای ممانعت از رای دادن افراد ساکن خارج از کشور در این ایالت رقابتی را رد کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، کمیته ملی جمهوری خواهان اوایل ماه جاری در دادخواستی به دادگاه اظهار کرد که قوانین انتخاباتی در این ایالت به شکلی نادرست به آن دسته از شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کنند و هرگز در میشیگان زندگی نکرده اند، اجازه می دهد تا در این ایالت حساس و رقابتی رای دهند.

براساس این گزارش، قاضی دادگاه حکم داد که مفاد قانونی به چالش کشیده شده توسط جمهوری خواهان منطبق با قوانین ایالتی و فدرال است و هیچ زمینه ای برای بی اعتبار کردن آن وجود ندارد.

مقامات انتخاباتی ایالت میشیگان در پاسخ نوشتند یک شهروند آمریکایی که هرگز در آمریکا زندگی نکرده اما پدر و مادر، قیم یا همسر آنها در میشیگان زندگی کرده، اجازه رای دادن در این ایالت را دارد تا زمانی که این شهروند برای رای دادن در ایالت دیگری ثبت نام نکرده باشد.

در زمان ارائه این دادخواست، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان گفت: نباید رای شهروندانی که در میشیگان زندگی می کنند توسط کسانی که هرگز در این ایالت زندگی نکرده اند، لغو شود.

براساس آمارهای موجود، حدود ۲/۹ میلیون شهروند آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کنند در انتخابات سال ۲۰۲۰ صلاحیت رای دادن داشتند، گرچه کمتر از ۸ درصد آنها در انتخابات شرکت کردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

در حالی که تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده، تازه ترین نظرسنجی واشنگتن پست نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در ۷ ایالت چرخشی و نوسانی، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

همچنین براساس مدل پیش بینی انتخاباتی نشریه هیل و دسیژن دسک اچ کیو، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای نخستین بار در جریان رقابت های انتخاباتی، از کامالا هریس نامزد دموکرات ها، پیشی گرفت.

بر اساس این پیش بینی، از روز یک شنبه ۲۰ اکتبر، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۵۲ درصد برآورد شده در حالی که کامالا هریس ۴۲ درصد شانس برنده شدن دارد.

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نیز نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، ۴۸ درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که ۴۷ درصد این افراد به هریس رای می دهند.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

منبع: تسنیم

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل