نماد سایت مجاهدت

رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت برنامه رییس جمهوری منتخب قرار گیرد

رفع مشکلات اقتصادی باید در اولویت برنامه رییس جمهوری منتخب قرار گیرد



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ریشه کنی فقر و بیکاری از دیگر مطالبات مردم از رییس جمهوری منتخب  دانست و رفع این مشکلات را در گرو برنامه ریزی دانست.
وی اضافه کرد : رهبر معظم انقلاب اسلامی ریل گذاری اقتصادی در کشور را ترسیم کردند و  دولت  سیزدهم نیز قطعا براساس رهنمودهای معظم له طبق اولویت نسبت برای رفع مشکلات اقتصادی اقدام خواهد کرد.
خطیب جمعه بجنورد ساده زیستی، توجه به تولید  را از دیگر مطالبات مردم از دولت آینده و رییس  جمهوری منتخب اعلام کرد.
وی اظهارداشت : مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه سال جاری با حضور گسترده خود، انتخاب خوبی داشتند ، همچنان که رییس جمهوری منتخب در برابر مردم وظایفی دارد، مردم نیز باید دولت آینده را در اجرای برنامه هایش کمک کنند.
صرفه جویی در برق 
حجت الاسلام مهدوی پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش دما و رشد مصرف برق گفت : با توجه به فرارسیدن فصل تابستان، میزان مصرف برق در سطح کشور به طور بی سابقه ای افزایش یافت و این روند تامین برق کشور را با مشکل مواجه کرد.
وی اضافه کرد : اگرچه مدیران صنعت برق کشور باید نسبت به برنامه زمان بندی برای خاموشی تعیین کنند، مشترکان برق نیز با صرفه جویی و مصرف بهینه به کمک صنعت برق  بیایند تا خاموشی ها کاهش یابد.
 ساماندهی مطب پزشکان 
 امام جمعه موقت بجنورد  در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد از عادی انگاری کرونایی در مطب پزشکان در سطح استان نیز ابراز نگرانی کرد و گفت :  پروتکل های بهداشتی در  وضعیت همه گیری ویروس کرونا  در مطب پزشکان به خوبی رعایت نمی شود.
حجت الاسلام مهدوی پور خاطرنشان کرد : باید نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل های بهداشتی در مطب های پزشکان صورت گیرد و مطب پزشکان در این بخش نیاز به ساماندهی و نظارت بیشتری دارد.
وی اضافه کرد : با توجه به این که احتمال مراجعه افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به  مطب پزشکان وجود دارد، اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی در این اماکن رعایت نشود، امکان انتقال بیماری به سایر افراد نیز وجود دارد.
وی همچنین از عادی انگاری کرونایی از سوی بخشی از  مردم جامعه نیز انتقاد کرد و کنترل و مدیریت ویروس کرونا در استان را در گرو همکاری تمام مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.

امام جمعه موقت بجنورد فخر فروشی و اختلاف طبقاتی را از مشکلات جامعه امروز دانست و اظهارداشت : عده ای فکر می کنند، که ژن برتر هستند، خون آنها نیز برتر است و این احساس  در آنها ریشه کرد و فخر فروشی باعث ایجاد  فاصله  طبقاتی شد.
 براساس ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان استان خراسان شمالی هم اکنون در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد گرونایی قرار دارد به طوری که از هشت شهرستان این استان سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت قرمز، مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و فاروج  در وضعیت نارنجی قرار دارند و طبق آخرین آمار هم اکنون ۲۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

 



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل