مجاهدت

روایت زندگی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در«محرمان محراب» در قاب شبکه قرآن و معارف سیما


 

روایت زندگی شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در«محرمان محراب» در قاب شبکه قرآن و معارف سیما

به گزارش نوید شاهد، مستند «محرمان محراب» همزمان با سالروز شهادت آیت الله «عطاءالله اﺷﺮﻓﯽ اﺻﻔﻬﺎﻧﯽ» از شهدای محراب، از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن می رود.

 

 

بر اساس این گزارش مستند «محرمان محراب» ویژه گرامیداشت شهید آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی، به تهیه کنندگی سیدمصطفی سیادت، شامگاه امروز دوشنبه ساعت  22:15  پخش می شود.

 

گفتنی است آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ در خمینی شهر اصفهان دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی خود را در زادگاهش سپری کرد و پس از گذراندن دوره مکتب خانه جهت تحصیل در حوزه علمیه، عازم اصفهان شد. وی دوره عالی و اجتهادی فقه و اصول را در قم نزد بزرگانی چون عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد تقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت، سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی (ره) فرا گرفت. این روحانی مبارز، نماینده حضرت امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه و امام جمعه آن شهر بود. وی مسئولیت حوزه علمیه کرمانشاه را برعهده داشت و حوزه خواهران را نیز در این شهر راه‌اندازی کرد. آیت الله اشرفی اصفهانی در ۲۳ مهر سال ۱۳۶۱ بر اثر انفجار نارنجک توسط منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پایان پیام/ع



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل