روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد

روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد



روسیه از شورای امنیت درخواست کرد که جلسه‌ای در مورد «چراغ سبز» غربی‌ها برای حمله اوکراین به خاک این کشور تشکیل دهد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه اعلام کرد: روسیه در ارتباط با چراغ سبز غربی‌ها به کی‌یف برای استفاده از تسلیحات آنها به منظور حمله به روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) شده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیرا از متحدان اوکراین خواست محدودیت‌هایی را که بر استفاده کی‌یف از تسلیحات آنها در حمله به خاک روسیه اعمال کرده‌اند، لغو کنند.

وی افزود: منع کردن اوکراین از استفاده از تسلیحات آنها علیه اهداف مشروع نظامی در خاک روسیه، کار آنها را در دفاع از خودشان بسیار سخت کرده است.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ۲ هفته پیش گفت که ایالات متحده طرحی برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ندارد و احتمالا زمانی چنین کاری خواهد کرد که جنگ با روسیه تمام شده باشد.

اما پولیتیکو گزارش داد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به اوکراین مجوز محرمانه‌ای برای استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به خاک روسیه داده است ولی این حمله را مشروط به نزدیکی شهر خارکیف کرده است.

طبق مجوز جدید اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای تعدادی حملات علیه روسیه استفاده کند که شامل شلیک موشک‌هایی به سمت نیروهای روسی در امتداد مرز می‌شود.

به نوشته پولیتیکو، حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی همچنان ممنوع است، همانطور که استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به عمق روسیه ممنوع است.

در همین حال، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام غربی نوشت، با وجود ادعای کاخ سفید مبنی بر عدم صدور مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد، اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای هدف گرفتن خاک روسیه استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید