نماد سایت مجاهدت

رونمایی از کتاب حاجی ناز در خراسان‌جنوبی

رونمایی از کتاب حاجی ناز در خراسان‌جنوبی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در این جلسه اظهار‌داشت: هفته گذشته نیز شاهد صحبت‌های رهبری در خصوص جهاد تبیین و معرفی بیشتر شخصیت‌های دوران دفاع مقدس بودیم.

وی بیان کرد: تقاضایی که از نویسنده‌ها داریم این هست که فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی و درستی نه تنها در درون کشورمان بلکه خارج از کشور هم معرفی کنیم و نسل‌های بعدی ما آگاه شوند.

سرهنگ فلاحی افزود: نویسندگان ما نیز باید بیشتر مطالعه کنند تا بتوانند بهتر و بیشتر افراد را معرفی کنند و کتاب‌های بیشتری بنویسند.

محمود حاجی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری گفته بودند باید جنگ را از زوایای مختلف را بررسی کنیم و یکی از این زوایه‌ها این هست چه کسی شروع کرد چه کسانی دفاع کردند اهدافشون چه بود و … در این بین نیاز هست تا به معرفی اشخاص بیشتر کار کنیم.

وی افزود: باید افرادی که در دوران جنگ حضور داشتند را بیشتر معرفی کنیم و به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

طاهره میرزائی نویسنده قاینی نیز در این جلسه گفت: برای بررسی کتاب اولین موضوع طرح جلد کتاب هست که باید آن را تحسین کنیم از سوی دیگر نیز صفحه آرایی و جلد کتاب عالی هست و باید به نویسنده این کتاب خانوم جعفر نیا تبریک گفت.

وی ادامه کرد: ابتکاریی که در این کتاب به خرج دادند این هست که از زبان یک شخصیت جوان پسر بازیگوش دبیرستانی کتاب بیان می‌شود و راوی کتاب یک جوان هست.

میرزائی ادامه داد: در موقعیت‌های مختلف از شهدای بزرگوار آیسک یاد شده هست و از شهدایی همچون آینه دار، انصاری و این موضوع قابل تحسین هست.

نویسنده کتاب با بیان اینکه کلمه حاجی ناز‌ها که به عنوان نام کتاب انتخاب شده هست هم بسیار زیبا هست اظهار کرد: حاجی ناز‌ها در منطقه آیسک به معنای پرستو هست.

وی با بیان اینکه نقد صمیمی این کتاب نیز بسیار قابل توجه هست و خواننده با کتاب انس میگیرد افزود: استفاده از تعابیر گویشی نیز از و همچنین استفاده از شعر از زیبایی‌های این کتاب هست.

میرزائی گفت: به نظرم اگر در این کتاب یک پیش گفتار نوشته بود بسیار بهتر بود و ابهامات خواننده را جوابگو بود از سوی دیگر یکی از نکته‌هایی جالبی که در این کتاب وجود داشت الگو برداری از شهدا بود.

عاطفه اکبری کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری نوجوانان استان نیز در خصوص نقد این کتاب گفت: لحن و بیان ساده و روان نویسنده به گونه‌ای هست که برای نوجوانان این کتاب بسیار مناسب هست و به نظرم اگر قرار هست جلسه‌ای برگزار شود با حضور نویسنده و نوجوانان باشد تا نویسنده و مخاطب باهم دیدار کنند.

وی گفت: عنوان کتاب نیز بسیار زیبا و رازآلود هست و یک کششی ایجاد میکند تا مخاطب کتاب را بخواند.

اکبری ادامه داد: موضوعی که در نوشتن خیلی مهم هست این هست که جنگ را به نویسندگان و هنرمندان بسپاریم تا خلق اثر بپردازند.

کارشناس ادبی کانون پرورشی فکری نوجوانان استان با بیان اینکه اشاره به لهجه‌ها یکی از شگرد‌های نویسنده هست و در این کتاب بسیار خوب و مناسب استفاده شده هست اظهارکرد: لهجه آیسکی در این کتاب بسیار کمتر دیده شده هست.

زهرا السادات جعفرنیا نویسنده کتاب حاجی ناز‌ها نیز در این جلسه گفت: انشالله که در چاپ‌های بعد ایرادات مطرح شده کتاب را برطرف می‌کنم.

وی گفت: چندسالی هست که نویسندگی کتاب را آغاز کردم و لیسانس زبان ادبیات عرب دارم، چند کتاب چاپ کرده ام و به دنبال آن هستم که کتاب‌های دیگری را نیز به چاپ برسانم.

انتهای‌پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل