رژیم صهیونیستی؛ سست‌تر از خانه عنکبوت

رژیم صهیونیستی؛ سست‌تر از خانه عنکبوت


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی از آغاز تشکیل با حمایت و پشتیبانی تمام قد دنیای غرب و کشور‌های اروپایی و در راس آن آمریکا توانست در جنگ‌های مختلفی که شروع کرد، پیروز از میدان نبرد خارج شود. این پیروزی‌ها تا آنجایی بود که همواره از ارتش اشغالگر و نامشروع این رژیم به عنوان نیروی شکست‌ناپذیر در منطقه و جهان یاد می‌شد.

اما پیروزی‌های رژیم نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی خیلی دوام نداشت و با تشکیل گروه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان و همچنین قدرت گرفتن گروه‌های مقاومت فلسطینی نظیر حماس، جهاد اسلامی و فتح شاهد آغاز ناکامی‌ها و شکست‌های پی‌درپی ارتش «اسرائیل» در برابر گروه‌های مقاومت در منطقه بودیم. این شکست‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که هم اکنون مردم، نظامیان و حتی سیاسیون رژیم صهیونیستی به شکست‌ها و ناکامی‌های ادامه‌دار این رژیم و ارتش نامشروع آن عادت کردند.

حال در این میان باید گفت که نقطه آغاز شکست‌های رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت منطقه به سال ۲۰۰۶ میلادی و جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله لبنان بازمی‌گردد. جنگی که رژیم صهیونیستی با برنامه‌ای از پیش تعیین شده و طراحی شده با هدف حذف موجودیت این گروه مقاومت اسلامی لبنانی آغاز کرد ولی علی‌رغم تمام توانایی‌ها و برتری‌هایی که در زمین، هوا و دریا داشت با رشادت و دلاورمردی رزمندگان لبنانی، بازنده از آن خارج شد.

از آنجایی که ماهیت و ذات رژیم صهیونیستی همواره بر تجاوز و اشغالگری استوار بوده، آنها دو سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۸ میلادی جنگی ۲۲ روزه را علیه فلسطینیان و به خصوص مردم غزه آغاز کردند. این جنگ نابرابر هم با توجه به شجاعت، ایثار و فداکاری رزمندگان و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی با ناکامی ارتش نامشروع صهیونیستی و اعلام آتش‌بسی یک طرفه توسط «اسرائیل» به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی تا قبل از عملیات «طوفان‌الاقصی» در هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی چندین جنگ چند روزه را در منطقه علیه مردم غزه انجام داد که طی آن هزاران نفر از مردم این باریکه به شهادت رسیده و چندین برابر این میزان نیز مجروح شدند. ضمن اینکه بار‌ها و بار‌ها بخش قابل توجهی از اماکن و زیرساخت‌های سرزمین‌های فلسطینی بواسطه حملات و تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی با آسیب شدید روبرو شده هست.

اما نقطه عطف جنگ‌های صورت گرفته میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت به انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» بازمی‌گردد. عملیاتی که گروه حماس در پاسخ به سال‌ها ظلم، ستم و تجاوز نیرو‌ها و عناصر صهیونیست علیه فلسطینیان و هتک حرمت «مسجدالاقصی» انجام داد و طی آن ضربه بسیار سخت و دردناکی را به پیکره نامشروع و اشغالگر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

در حقیقت باید بگوییم که نهاد‌ها و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار توسط گروه مقاومت فلسطینی حماس غافلگیر شده و تلفات و خسارات قابل توجهی را در همان ساعات اولیه متحمل شدند. این غافلگیری تا اندازه‌ای بود که بسیاری از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین و حتی سران و مقات این رژیم روحیه خودشان را به صورت کامل از دست دادند.

البته رژیم صهیونیستی برای کاهش عوارض و پیامد‌های این عملیات بزرگ و بی‌نظیر، جنگی را علیه مردم غزه تحمیل کرد که تا امروز بیش از یک سال از آغاز آن می‌گذرد؛ جنگی که رژیم صهیونیستی با سه هدف نابود کردن گروه حماس، از بین بردن فرماندهان این گروه مقاومت فلسطینی و کوچاندن اجباری مردم غزه به بیرون از این شهر شروع شد ولی این رژیم اشغالگر و نامشروع به هیچکدام از اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خود نرسید.

این پایان ماجرا نبود و بعد از آنکه سران و مقامات رژیم صهیونیستی مشاهده کردند که ناکامی و شکست آنها در جنگ غزه قطعی هست، جبهه جدیدی را در جنوب لبنان و علیه گروه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان باز کردند و همزمان هم سیاست ترور رهبران و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی را از سر گرفتند که ترور و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان و تعدادی از فرماندهان میانی آن ناشی از اجرای این سیاست کثیف ضد انسانی بود.

اما نکته بسیار امیدبخش و امیدوارانه این بود که علی‌رغم ترور و به شهادت رسیدن دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی لبنانی شاهد افزایش، گسترش و شدت گرفتن حملات و عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه اماکن و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی هستیم.

در کنار تمام ناکامی‌ها و شکست‌های رژیم صهیونیستی در جبهه‌های غزه و جنوب لبنان، شاهد عملیات «وعده صادق ۲» توسط جمهوری اسلامی ایران علیه زیرساخت‌ها و مراکز نظامی این رژیم در تل‌آویو بودیم که این عملیات هم ضربه سنگین دیگری بر پیکره رو به زوال و نابودی رژیم صهیونی هست. 

در پایان باید گفت همانطور که تمام شکست‌ها و ناکامی‌های سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی در میادین نبرد با گروه‌های مقاومت نشان داده، این رژیم اشغالگر و نامشروع آخرین تلاش‌های خود را قبل از نابودی کامل به دست محور مقاومت به خرج می‌دهد و با روندی که شاهد آن هستیم، افول این رژیم جنایتکار و کودک‌کش شدت گرفته و زمان چندانی تا نابودی قطعی و همیشگی آن باقی نمانده هست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید