رژیم صهیونیستی در صدر فهرست ناقضان حقوق کودکان

رژیم صهیونیستی در صدر فهرست ناقضان حقوق کودکان


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: تاریخ چندین دهه‌ای رژیم صهیونیستی از ابتدا تا امروز همواره سرشار از جنایت‌های گوناگون، وحشتناک و فراموش ناشدنی بوده است. در این میان یکی از جنایت‌هایی که توسط این رژیم اشغالگر و نامشروع علیه مردم و ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین صورت گرفته حملات بی‌رحمانه و سازمان‌یافته علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی است.

در گزارش‌هایی که توسط سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری به صورت سالیانه پیرامون نوع و شیوه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین به خصوص کودکان و نوجوانان گردآوری و منتشر شده است، این رژیم اشغالگر و متجاوز از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۷۰۰ کودک فلسطینی را مجروح کرده و یا به شهادت رسانده است.

در بخش قابل توجهی از این گزارش‌ها که در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده و در دسترس عمومی مردم قرار گرفته گفته شده که رژیم صهیونیستی با شیوه‌ای هدفمند و برنامه‌ریزی شده اقدام به کشتار کودکان فلسطینی در جریان درگیری‌ها و جنگ‌هایی که با گروه‌های مقاومت فلسطینی داشته انجام داده است. نکته تاسف برانگیز و قابل توجه در حوزه اقدامات نظامیان این رژیم این است که تمامی طرح‌ها و برنامه‌های سازمان یافته با هدف نسل‌کشی و کشتار نسل جوان فلسطینی به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده انجام شده است.

موضوع دیگری که اوج وحشی‌گری و قصاوت نظامیان رژیم صهیونیستی را برای همگان برملا و آشکار می‌کند افشای این واقعیت هولناک است که نظامیان سفاک این رژیم اشغالگر بخش عمده‌ای از کشتار کودکان فلسطینی را در جریان کمین و شلیک‌های هدفمند به ماشین‌های سواری و شخصی فلسطینیان مرتکب شده‌اند. نکته‌ای که به خوبی نشان‌دهنده برنامه‌ای دقیق و منظم در مسیر کشتار مردم بیگناه و غیرنظامی فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی در صدر فهرست ناقضان حقوق کودکان

بر اساس اخبار و گزارش‌های موجود و به دلیل ادامه روند کشتار منظم و ادامه‌دار ماشین جنگی رژیم صهیونیستی «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه از «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان خواست که علیه اقدامات رژیم موقت صهیونیستی ضد کودکان فلسطینی وارد عمل شود. او از این نهاد بین المللی خواسته بود که باید این رژیم نامشروع را در لیست رژیم‌هایی قرار دهد که در درگیری‌های مسلحانه، حقوق کودکان را به صورت هدفمند نقض می‌کند.

اما در کمال تعجب و ناباوری روز گذشته در اخبار مشاهده کردیم که علی‌رغم کارشکنی‌ها و جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی، سازمان ملل متحد باز هم نام «رژیم صهیونیستی» را به جدیدترین فهرست سالانه ناقضان حقوق کودکان در درگیری‌ها اضافه نکرد. امری که نشان‌دهنده این موضوع است که دست و یا دست‌هایی در پشت پرده حامی و پشتیبان جنایات‌های این رژیم کودک‌کش هستند.

رژیم صهیونیستی در صدر فهرست ناقضان حقوق کودکان

با توجه به تمامی مطالب گفته شده باید به این موضوع هم توجه کنیم که نام رژیم صهیونیستی در حالی به این لیست اضافه نشده که در همین گزارش کارشکنی‌های پیوسته رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان همواره مورد بررسی قرار گرفته است؛ رژیم صهیونیستی که از نظر تعداد دفعات کارشکنی، بعد از کشور «بورکینافاسو» در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است.

از طرف دیگر نیز قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه آینده میلادی این گزارش را مورد بحث و بررسی قرار بدهد. بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که از جلسه ماه آینده نیز منتشر شده قرار است «ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری‌های مسلحانه این گزارش را ارائه کند. موضوعی که اگر موجب اضافه شدن تل آویو به فهرست ناقضان حقوق کودکان شود عوارض و تبعات فراوانی را برای سران و مقامات این رژیم به دنبال خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی در صدر فهرست ناقضان حقوق کودکان

در پایان باید گفت یکی از برنامه‌ها و استراتژی‌های رژیم صهیونیستی از ابتدای شکل‌گیری این رژیم جعلی تا امروز کنترل جمعیت فلسطینیان بوده و از این روی است که می‌بینیم ماشین جنگی این رژیم در طول این سال‌ها با استفاده و کمک گرفتن از انواع و اقسام روش‌ها سعی در نابودی و از بین بردن مردم به ویژه نسل جوان فلسطینی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید