زنگ ایثار توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نواخته شد

زنگ ایثار توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نواخته شد


زنگ ایثار توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نواخته شد

به گزارش نوید شاهد سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در دبیرستان دخترانه شاهد معراج، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، گفت: شروع سال تحصیلی را تبریک عرض می‌کنم، در حال حاضر مسئولان آموزش و پرورش تلاش بسیاری می‌کنند تا بستری را برای رشد عزیزان شما فراهم کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که خداوند در کمال خود به انسان عنایت کرده است، قوه و ویژگی بزرگ قدرت انتخاب برای انسان است و قدرت انتخاب دو وجه صحیح و غلط دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: زمانی که انسان به شرایط بلوغ می‌رسد، مسیر انتخاب برای او تعیین کننده و انتخاب او صحیح خواهد بود، اما اگر بر اساس معیار‌های درست صورت نگیرد غلط است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای انتخاب به جز فطرتی که خداوند در وجود انسان قرار داده، یکی از ابزار‌های مهم علم است و اگر انتخاب خود را بر اساس علم قرار دهیم، در مسیر درستی قرار می‌گیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بهترین راهنما برای انتخاب صحیح انسان‌ها در مسیر زندگی علم خواهد بود و امروز برای دانش آموزان روز بسیار مبارکی است.

وی با بیان اینکه موضوع علم جایگاه مهمی در آموزه‌های دینی ما دارد و علم محدودیت زمانی ندارد، تاکید کرد: اگر انسان در جایی احساس کرد شرایط یادگیری و علم برایش فراهم نیست، می‌تواند به شهر دیگری سفر کند و علم محدودیت زمان و مکان و جنسیت ندارد.

اوحدی ادامه داد: انسان در طول زندگی همواره در مسیر انتخاب است و علم و آموزش برای همه واجب است.

وی با بیان اینکه امروز برای یک انتخاب درست در زندگی اراده می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم، گفت: دانش آموزان باید قدر محیط زیبای آموزش را بدانند و نواخته شدن زنگ مدارس تذکری باشد تا هوشمندانه برای زندگی خود تصمیم بگیریم.

اوحدی خطاب به دانش‌آموزان دختر دبیرستان معراج گفت: شما رسالت بزرگ‌تری دارید، همان‌گونه که ارکان و هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) در دو عبارت خلاصه بود؛ اول اخلاق در زندگی و سپس آموزش برای رشد و کمال انسان‌ها؛ من نیز امیدوارم شما که قدرشناس معلمان خود هستید، در همین مسیر گام بردارید.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با آرزوی موفقیت برای شما دانش‌آموزان عزیز، همواره قدر معلمان خود را بدانید و امیدوارم امسال سال انتخاب درست برای شما باشد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید