نماد سایت مجاهدت

سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های خالی سازمان ملل

سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های خالی سازمان ملل


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: «بنیامین نتانیاهو» رژیم صهیونیستی در شرایطی عصر روز گذشته در هفتاد و نهمین نشست سالانه سران دولت‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد که صحبت‌های او با عدم اقبال قابل توجه نمایندگان کشور‌های دیگر روبرو شد. این کم‌توجهی و بی‌محلی به صورتی بود که اکثر حاضران در سالن در زمان آغاز صحبت‌های نتانیاهو، محل سخنرانی او را ترک کردند.

البته نکته جالب در جریان سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، فقط خروج اکثر نمایندگان کشور‌های مختلف هنگام ورود نتانیاهو برای سخنرانی، در سالن سازمان ملل نبود؛ بلکه عده‌ای قابل توجهی هم از نمایندگان کشور‌های مختلف در سازمان ملل در مخالفت با جنایت‌های نتانیاهو علیه ملت فلسطین سوت زدند و او را هو کردند.

علت این امر هم خشم و عصبانیت قریب به اتفاق کشور‌های جهان از بدرفتاری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان و رقم زدن دو جنگ کمتر از یک سال علیه مردم غزه و لبنان هست. زیرا نتانیاهو در حالی برای ایراد این سخنرانی به نیویورک سفر کرده که پیش از ترک اراضی اشغالی، به سربازان ارتش خود گفت با تمام توان به حمله به لبنان ادامه بدهند.

حال در چنین وضعیت و شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که نمایندگان کشور‌های مختلف جهان که مردم آنها یک سال هست شاهد کشتار و نسل‌کشی مردم غزه به دست ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی هستند پای سخنان معمولا به پایه و اساس نخست وزیر رژیم اشغالگر و نامشروع بنشینند.

در حقیقت باید گفت رژیم صهیونیستی هم اکنون به رژیمی اشغالگر و نسل‌کش تبدیل شده هست که یک سال هست که جنگی نابرابر و ویرانگر را به فلسطینیان به ویژه مردم غزه تحمیل کرده که تا امروز حدود ۴۱ هزار نفر از مردم این باریکه را به شهادت رسانده و بیش از ۹۲ هزار نفر دیگر را مجروح کرده هست.

البته این تمام ماجرا نیست و بعد از گذشت یک سال از آغاز جنگ غزه این شهر به یک ویرانه‌ای کامل تبدیل شده که دیگر محلی برای زندگی نیست، زیرا تمامی اماکن و زیرساخت‌های شهری آن در اثر بمباران گسترده و شدید هواپیما‌های جنگنده اسرائیلی به صورت کامل ویران شده هست.

موضوع دیگر که میزان قصاوت و جنایتکاری رژیم صهیونیستی را بیش از پیش برای همگان و جهانیان به اثبات رسانده و سران و مقامات این رژیم را در سطح جهان منزوی کرده هست موضع‌گیری‌های نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی و بین‌المللی همانند صلیب سرخ پیرامون جنایات پیدا و پنهان نظامیان این رژیم در غزه هست.

یکی از این نمونه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه، نامعلوم بودن سرنوشت هزاران فلسطینی ربوده شده توسط نظامیان اسرائیلی هست. این وضعیت به حدی وحشتناک و غیرقابل باور هست که گروه حماس بار‌ها از نهاد‌ها و سازمان‌های جهانی نظیر صلیب سرخ درخواست کرده تا به سرعت نسبت به پیگیری و رسیدگی به وضعیت فلسطینی‌هایی که مفقود شدند اقدام کنند.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم جنگ غزه و کشتار فلسطینیان جنگ جدیدی را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کرده هست. بر همین اساس، ششمین روز جنگ غزه در شرایطی آغاز می‌شود که صد‌ها تن از مردم لبنان و رزمندگان حزب‌الله به دنبال حملات وحشیانه ارتش اشغالگر و نامشروع این رژیم به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر مجروح شدند.

حال نتانیاهو در سخنان و اظهاراتی مضحک و تهوع‌آور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرده که «اسرائیل» به دنبال صلح هست و جنگ غزه تا زمان تسلیم شدن گروه حماس و همچنین حملات وحشیانه ارتش این رژیم به لبنان تا زمانی که رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کند ادامه خواهد داشت.

در پایان باید گفت با توجه به عملکرد سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی در برخورد با مردم فلسطین و همچنین جنگ جدید این رژیم علیه لبنان و ناامن کردن منطقه به دنبال تجاوزات مکرر به کشور‌های غرب آسیا دیگر کمتر کشوری به جز متحدان سنتی تل‌آویو پیدا می‌شود که تمایلی به تداوم ارتباطات گذشته با «اسرائیل» داشته باشد و از همین روی هست که در سخنرانی عصر روز گذشته او در مجمع عمومی سازمان ملل اغلب نمایندگان کشور‌های جهان سالن محل سخنرانی او را ترک کردند و تعداد قابل توجهی دیگری هم او را هو کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل