نماد سایت مجاهدت

سردار فضلی: رژیم صهیونیستی برای حفظ بقاء خود می‌خواهد جنگ را گسترش دهد

سردار فضلی: رژیم صهیونیستی برای حفظ بقاء خود می‌خواهد جنگ را گسترش دهد


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) در گردهمایی رزمندگان تخریب‌چی که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) تهران برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر دو پایه «قرآن و عترت» و «مردم» استوار هست، اظهار داشت: اگر مردم نبودند، معلوم نبود انقلاب اسلامی به کجا می‌رسید؟ اما مردم با تمام وجود خود از انقلاب اسلامی حمایت کردند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سال ۱۳۶۴ در سالروز ولادت امام رضا (ع) جمعی از فرماندهان محضر امام شرفیاب شده بودیم، وقتی برادر «محسن رضایی» گزارشی از جبهه ارائه کردند، امام فرمودند هرشب بر دشمن هجمه کنید، خواب را از چشمان دشمن بگیرید و به آن امان ندهید؛ این فرمان امام یک راهبرد بود؛ ۳۹ سال قبل امام ما اینگونه فرمودند، همین اتفاقی که امروز در جبهه مقاومت افتاده و همه جبهه حق در برابر جبهه باطل قرار گرفته هست.

سردار فضلی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی روزگاری چهارمین ارتش جهان بود؛ اما امروز قادر نیست که ۱۰۰ متر از مرز‌های حزب‌الله لبنان عبور کند و به‌دنبال آن هست تا بقا خود را حفظ کرده و جنگ، بین کشور‌های بیشتری و منطقه وسیع‌تری شکل گیرد. 

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومت هزینه و شهید دارد، گفت: بار‌ها از شهید قاسم سلیمانی شنیده‌ام که می‌فرمود الگوی ما در دفاع از حرم، دفاع مقدس هست. 

سردار فضلی تأکید کرد: سربلندی که امروز در دنیای اسلام به وجود آمده هست، شیعه و سنی ندارد و برادران اهل سنت ما در غزه از ما سبقه گرفته‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان تخریب‌چی و اطلاعات در دوران دفاع مقدس هرشب عملیات داشتند؛ مثلاً برای عملیات‌های «والفجر هشت» و… پنج شش ماه کار کرده، شناسایی می‌کردند و به سراغ دشمن می‌رفتند؛ درحالی که عملیات‌ها چندروز بیشتر نبود؛ لذا امام یک تعبیر زیبایی داشتند و می‌فرمودند ما از باب تکلیف به جبهه آمده‌ایم و شکست و پیروزی برای ما مهم نیست؛ لذا رزمندگان همگی تکلیف‌مدار بودند؛ البته آنها در جبهه‌ها شوخی هم می‌کردند، اما در برای خودشان مبانی‌ها و باور‌هایی داشتند؛ هم حزن و اندوه و هم شادی و شعف داشتند.

سردار فضلی به بیان خاطره‌ای از شهید جعفر جنگروی پرداخت و با بیان اینکه شهدا معمولا از دوربین فراری بودند، بیان داشت: شهید جنگروی مفسر قرآن بود. برای عملیات والفجر هشت در اردوگاه جلسه‌ای داشتیم. به برادران تبلیغات گفتم لنز دوربین خود را از درز چادر‌ها که کمی هم فرسوده بودند، داخل ببرید؛ چون اگر شهید جنگروی دوربین را ببیند، صحبت نمی‌کند، سپس از شهید جنگروی خواستم که سوره کوثر را بخواند و تفسیر کند؛ اما او گفت که من مفسر قرآن نیستم و فقط تفسیر تحت‌الفظی می‌کنم؛ لذا سوره کوثر را خواند و حدود یک ربع آن را تفسیر کرد؛ تنها فیلم موجود از شهید جنگروی همین هست که آن هم اگر متوجه می‌شد، اجازه نمی‌داد که فیلمبرداری کنند.

وی با اشاره به خاطره دیگری از دوران دفاع مقدس، گفت: شهید «محمدابراهیم همت» برای کار شناسایی در «سرپل‌ذهاب» با برادران اطلاعات، عملیات و تخریب کار آماده‌سازی عملیات را انجام می‌دادند؛ ما از عملیات «والفجر یک» برگشته بودیم و لشکر ۲۷ نیاز به نوسازی داشت؛ ما با شهیدان «کلهر»، «ورامینی» و جمعی دیگر از فرماندهان و سرداران شهید، باید دوباره لشکر را نوسازی می‌کردیم؛ درحالی که ۵۰ کادر در لشکر باقی مانده بود؛ لذا من به شهید همت گفتم که بیایید نامه‌ای بزنیم و از پاسدار‌ها و بسیجی‌ها دعوت کنیم که در لشکر حضور پیدا کنند؛ بنابراین حدود ۱۵۰۰ نفر را شهید همت به اسم دعوت کرد و چند روز بعد فوج فوج آنها به لشکر آمدند. 

سردار فضلی ادامه داد: در همان روز‌ها سرلشکر «غلامعلی رشید» به دوکوهه آمد و گفت لشکر ۲۱ حمزه ارتش ۵ هزار و ۱۰۰ درجه‌دار، ۲ هزار و ۹۰۰ افسر و ۷ هزار نفر سرباز دارد؛ شما با این ۵۰ نفر لشکر را برای عملیات آماده می‌کنید؟ گفتم «این بچه‌ها عاشق امام هستند و برای خدا و امام می‌آیند؛ شما خواهید دید که در روز‌های آینده لشکر ۲۷ خود را برای عملیات آماده خواهد کرد» و وقتی سرلشکر رشید چند روز بعد دوباره آمد، نزدیک به ۲۰ گردان آماده بودند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یک‌شب از شهید همت خواستم که در صبحگاه، در برنامه ورزش رزمندگان شرکت کند و ایشان هم قبول کرد؛ فردای آن روز شهید همت درحال دویدن در صبحگاه گفت که این رزمندگان آقا بالاسر نیاز ندارند؛ اینها برای خدا آمده‌اند و ما مفتخر به خادمی و نوکری این رزمندگان هستیم. خدا کند که خوب وظیفه خود را انجام دهیم؛ این نگاه یک فرمانده لشکر به نیروهایش بود.

انتهای پیام/ ۱۱۳

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل