نماد سایت مجاهدت

سردار کارگر: نقطه مرکزی برنامه‌های هفته دفاع مقدس مردم هستند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امشب در برنامه صف اول شبکه خبر اظهار داشت: امسال چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس هست که شعار گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راه فتح قله‌ایم در نظر گرفته شده هست، که ان‌شاالله به راس قله هم خواهیم رسید. در این راستا ۱۲۰۰ برنامه و ۵۶۰۰ فعالیت در سطح کشور پیش‌بینی شده هست که ۲۶۹ برنامه از این ۱۲۰۰ برنامه متعلق به نیرو‌های مسلح و الباقی متعلق به وزارت خانه‌ها و صدا و سیما و دستگاه‌های دیگر هست.

دفاع مقدس مردم هستند” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/31/2612614_275.jpg” alt=”سردار کارگر: نقطه مرکزی برنامه‌های هفته دفاع مقدس مردم هستند” width=”600″ height=”363″>

سردار کارگر در ادامه افزود: چندین سال هست که در سرار کشود یک ستاد مرکزی ایجاد شده هست که مسئولیت اصلی آن با بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هست و در نیرو‌های مسلح معاونین هماهنگ‌کننده نیروه‌ها، در وزارتخانه‌ها یکی از معاونین وزارتخانه‌ها و استانداران و فرمانداران مسئولان این ستاد هستند؛ در واقع بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مسئول راهبری و هدایت این برنامه‌ها را بر عهده دارد و همه سازمان‌های لشکری و کشوری اعم از سازمان صدا و سیما و … برای اجرای این برنامه‌ها پای کار هستند.

سردار کارگر در رابطه با تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: امسال پنجمین سال هست که از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود و همچنین امسال هم مانند سال گذشته از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل خواهد شد که این مراسم در حسینه حضرت امام خمینی (ره) و در خدمت مقام معظم رهبری روز ۴ مهر ماه برگزار می‌شود که این برنامه به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی افزود: مسئله پیشکسوتان مسئله مهمی هست، زیرا آنان آیینه‌ای برای جوانان امروز هستند و این برنامه به همین علت یکی از برنامه‌های مهم هست.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گفت: مسابقه‌ای با عنوان ضبط خاطرات دفاع مقدس پیشکسوتان توسط فرزندان و نوه‌ها از سال گذشته آغاز شده هست که باعث می‌شود تا یک تاریخ شفاهی از رزمندگان گرفته شود و از این طریق می‌توان این خاطرات را جمع آوری کرد که این موارد پس از راستی‌آزمایی‌ها و با بررسی نویسندگان مکتوب می‌شود. همچنین در حال حاضر در داخل نیرو‌های مسلح نیز کار‌های خوبی در رابطه با خاطرات فرماندهان دفاع مقدس جمع‌آوری شده هست که به نوبه خود کار بزرگی هست.

سردار کارگر در رابطه با موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور گفت: در حال حاظر ۳۷ موزه در استان‌های کشور داریم، همچنین ۵ موزه قزوین، زنجان، گیلان، گلستان و لرستان در ۹ مهر ماه توسط رئیس جمهور به صورت برخط افتتاح خواهد شد. موزه استکبار ستیزی نیز در سال ۱۴۰۵ در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه، با یادمان‌های موجود در سراسر کشور بیان داشت: در حال حاضر در سراسر کشور ۲۷۸۹ یادمان وجود دارد و تا پایان امسال الباقی آن‌ها ساخته خواهد شد و ۵۸ یادمان دفاع مقدسی هم در ۷ استان خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و بوشهر و فعال هستند.

سردار کارگر به الزامی شدن دروس دفاع مقدس در مراکز علمی اشاره و اظهار کرد: از سال ۱۳۸۸ دو واحد درس دفاع مقدس وجود داشت که به‌صورت اختیاری بود، اما در دولت شهید رئیسی با توجه به اینکه به فرهنگ این شهید به دفاع مقدس علاقه‌مند بود و همواره در راهیان نور حضور داشت، این درس علوم معارف دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به صورت الزامی قرار داده شد و در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ دفاع مقدس باید در دروس قرار گرفته و آموزش داده شود و باید از پایه و ابتدا و از کودکستان‌ها شروع شود.

سردار کارگر با تاکید بر رویکرد رو به جلو و به روز بودن برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فقط منعطف به گذشته نیست و یک رویکرد رو به جلو نیز دارد، برای مثال این موضوع بیان می‌شود که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سطح جهان باید توجه به پدافند غیر عامل نیز مورد اهمیت قرار گیرد.

وی افزود: از طرف دیگر بحث اصناف و اقشار و ادیان و مذاهب که در دفاع مقدس همه آن‌ها حضور داشتند، بسیار مهم هست و در واقع تا زمانی که مردم حضور دارند ما پیروز هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت نقش امام خمینی (ره) در دوران جنگ تحمیلی و اهمیت پرداختن به نقش مقام معظم رهبری گفت: عمود خیمه در همه عرصه‌ها رهبری هست و باید مردم این موضوع را متوجه شوند و نقش رهبری بسیار مورد توجه قرار گیرد؛ برای مثال ما صنعت دفاعی امروز کشورمان را مدیون رهبری هستیم.

سردار کارگر گفت: یکی از مواردی که در برنامه‌های امسال معین شده هست، بحث پیشمرگان کرد مسلمان هست، که دسترنج شهید بروجردی هست و از مردم منطقه غرب کشور این گروه تشکیل شد و امینت غرب را مدیون این افراد هستیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای خوبی که انجام می‌شود بحث شب.های خاطره و بزرگداشت شهدا هست که در موزه‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته هست که این برنامه را در مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها پیگیری کردیم.

سردار کارگر در رابطه با کتب به چاپ رسیده با موضوع دفاع مقدس در سال گذشته، بیان کرد: سال گذشته به تنهایی فقط در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۱۹۷۲ عنوان کتاب در سراسر کشور به چاپ رسیده هست.

وی افزود: از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۹۹۰۵ عنوان کتاب به چاپ رسیده هست که کار بزرگی هست و همچنین مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به کیفیت کتاب‌ها مورد توجه قرار گرفته و پیگیری و اعمال شده هست.

رئیس بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بحث زنده نگه داشتن یاد دفاع مقدس در طی سالیان گذشته همه دولت‌ها و دستگاه‌ها و همه مردم به جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا به این امر کمک کردند؛ زیرا دفاع مقدس برای همه مردم هست و خیلی از برنامه ها توسط خود مردم انجام خواهد شد و نقطه مرکزی برنامه‌های دفاع مقدس مردم هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پخش مستند و برگزاری کنگره سنگرسازان بی‌سنگر را از جمله برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: غبار روبی گلزار شهدا و سخنرانی فرماندهان قبل از نماز جمعه در سراسر کشور نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این هفته رونمایی از تجهیزات جدید دفاعی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را خواهیم داشت و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس نیز توسط سپاه پاسداران برگزار می‌شود.

سردار کارگر افزود: در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم برپا خواهد شد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد.

وی درباره مردم محور بودن برنامه‌های دفاع مقدس و جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس، گفت: تمام برنامه‌های دفاع مقدس با حضور مردم برگزار خواهد شد. فیلم دفاع مقدس و مقاومت هم گران‌قیمت هستند و اکنون نزدیک ۶ سال هست که به فیلم‌سازان در زمینه تجهیزات نظامی کمک می کنیم. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدای عملیات ثامن‌الائمه در سالروز شکست حصر آبادان، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان انتظامی در سراسر کشور، برگزاری یادواره شهدای محلات با عنوان آبروی محلات، تجلیل از ایثارگران و جانبازان در دانشگاه‌های سراسر کشور، مراسم تجلیل از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای زن دفاع مقدس و همایش اسوه‌های صبر و مقاومت، برگزاری یادواره شهدای عشایری لرستان و بختیاری، برگزاری شهدای روحانیت در دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت از دفاع مقدس تا غزه، رونمایی از محصولات دفاعی جدید توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تجلیل از سربازان نمونه توسط سازمان نیروهای مسلح، برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور ناشران سراسر کشور در استان مازندران، اجرای برنامه بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در کلیه استان‌های کشور، برگزاری رزم نمایش‌های با موضوع دفاع مقدس در سطح مناطق تهران، اعزام ۳۵۰ گروه جهادی امدادی پزشکی به مناطق کم‌تر برخوردار در سراسر کشور، از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل