نماد سایت مجاهدت

سیاست راهبردی ایران بازدارندگی فعال مبتنی بر اقتدار و وحدت است

سیاست راهبردی ایران بازدارندگی فعال مبتنی بر اقتدار و وحدت هست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: اساس تعلیم و تربیت، خانواده هست که نقش تأثیرگذار آن در تربیت نسل آینده کشور بسیار مهم هست و نقش تربیتی پدر و مادر از سایر افراد دخیل بیشتر هست.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: اگر در خانواده، تربیت دینی مورد توجه قرار گیرد فرزندان نیز اهل دین و رعایت دستورات الهی می‌شوند، پدر و مادر، نخستین الگوی فرزندان خود و در سرنوشت آن‌ها تأثیرگذار هستند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: برای بانوان و آقایان بر اساس دستورات الهی حدود رعایت حجاب تعریف شده و نباید اعضای بدن خانم‌ها برای نامحرم مشخص باشد و مشخص بودن آن حرام شرعی و سیاسی هست که باید بانوان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بی‌حجابی ارمغان فرهنگ غربی هست که جامعه را دچار انحراف و انحطاط کرده و زنان را برای سودآوری در اختیار سرمایه‌داران قرار داد؛ حتی در اروپا نیز طی سال‌های گذشته پوشش زنان مانند امروز نبود و در ایران نیز در طول تاریخ بانوان همواره پوشیده بوده و حجاب داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه تأکید کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی و تشدید بی‌حجابی سعی در آسیب‌ به جامعه و عفت بانوان دارد؛ موضوع دیگر قبح‌زدایی از روابط غیراسلامی بین زن و مرد مانند ازدواج سفید هست که قصد آسیب به بنیان خانواده را دارد که باید مراقب چنین اقداماتی بود.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به فرا رسیدن هفته گردشگری، بیان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ برخورداری از آثار تاریخی و طبیعی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری هست اما هنوز سرمایه‌گذاری لازم به صورت کامل انجام نگرفته که بخشی به علت سهم‌خواهی برخی افراد ذی‌نفوذ هست که بزرگ‌ترین مانع برای سرمایه‌گذاران در استان هست.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه می‌تواند با استفاده از گردشگری در موضوع اشتغال و توسعه اقتصاد سهم به‌سزایی را به خود اختصاص دهد که ضرورت دارد دانشگاه‌ها نسبت به آموزش نیروی متخصص اقدام کنند، هرچند اقدامات کنونی رضایت‌بخش نیست.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: یاد و خاطره فرماندهان والامقام انقلاب اسلامی و مدافعان حرم را گرامی می‌داریم، استان کرمانشاه در این حوزه پیش‌رو هست و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده هست.

حجت الاسلام غفوری افزود: روز همبستگی کودکان و نوجوانان با مردم فلسطین امسال آمیخته با تهاجم و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه هست که بیش از یک هزار کودک را به شهادت رسانده و سالروز عملیات وعده طوفان الاقصی را در پیش داریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز سالمند گفت: بر اساس آیات قرآن کریم باید تکریم سالمندان مورد توجه قرار گیرد و فرزندآوری باید توسط خانواده‌ها برای جلوگیری از پیری جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه بیان کرد: جبهه مقاومت امروز داغدار ترور مردم لبنان و فلسطین توسط انفجار پیجرها هست که یکی از اهداف آن تضعیف حزب‌الله لبنان در منطقه بود که تعدادی از فرماندهان این گروه را به شهادت رساند اما جبهه مقاومت انتقام شهیدان خود را خواهد گرفت.

حجت الاسلام غفوری عنوان کرد: حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده هست و اجازه نخواهد داد این رژیم جنایت‌کار به اهداف خود دست پیدا کند، جوانان استان کرمانشاه آماده حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هستند و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی فعال مبتنی بر اقتدار و وحدت هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل