نماد سایت مجاهدت

سیاه‌نمایی خدمات دولت در کاهش مشارکت مردم در انتخابات موثر بود

سیاه‌نمایی خدمات دولت در کاهش مشارکت مردم در انتخابات موثر بود



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا ، حسین حسن نژاد روز شنبه در نشست شورای اداری مازندران که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد ، سیاه نمایی خدمات هشت ساله دولت تدبیر و امید را بی انصافی توصیف کرد و افزود : مردم در هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید با ایستادگی و همراهی بویژه در دوران سخت تحریم که جنگ تمام عیار اقتصادی بود ، پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان دادند.

وی تاکید کرد : به طور یقین دو موضوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی نقش مهمی در میزان مشارکت مردم داشته است ، اما باید بپذیریم که رقابتی بودن انتخابات همواره مشارکت را دوچندان می کند.

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت : با توجه به پیش بینی های نادرستی که عده ای از دشمنان داشتند و مشارکت را کمتر از ۳۵ درصد اعلام کرده بودند ، حضور مردم استان مازندران در انتخابات ۲۸خرداد با همه مشکلات تقریبا خوب بود و به طور یقین اگر اظهارات پیرامون مشکلات اقتصادی بر اساس واقعیت های تحریم های ظالمانه و مشکلات کرونا به مردم گفته می شد و از طرفی رقابت ها نیز جدی تر بود ، مشارکت و حضور مردم به مراتب بیشتر می شد.  

وی با بیان این  به هر حال اکنون  همه مردم ایران باید در کنار دولت آینده قرار بگیرند، افزود : معتقدیم دولت به عنوان یک مجموعه تاثیر گذار زمانی موفق خواهد بود که همواره مردم را در کنار خود داشته باشد.

حسن نژاد گفت : زمانی دولتمردان می توانند موفق باشند که افتخار حضور مردم را بدرستی در وجود خود و ماموریت هایشان عملیاتی کنند و ما امیدواریم همه به دور از هر گونه جهت گیری های خصمانه در کنار دولت باشند و در باره خدمات هشت ساله دولت تدبیر و امید هم سیاه نمایی نکنند.

وی به برخی نگاه ها در باره حضور افراد و چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و  بیان داشت : در همین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهایی که رقابت زیاد بود ، مشارکت بیشتری داشتیم ، در عین حال در شهر و روستاهایی که رقابت پائین بود، مشارکت نیز کم رمق تر بود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با تاکید بر این که مردم مازندران در مجموع با حضور و مشارکت حدود ۶۱ درصدی پاسخ کوبنده ای به توطئه دشمنان داده اند ، بیان داشت : همه باید در مقابل مشارکت مردم سر تعظیم فرود بیاوریم.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت : طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برابر با بیش از ۶۰.۷ درصد از واجدان شرایط رای در استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شرکت کردند.

حسن نژاد تعداد واحدین شرایط شرکت در انتخابات ۲۸خرداد را مازندران را  ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر اعلام کرد و توضیح داد: محاسبه مشارکت مردم مازندران بر اساس تعداد تعرفه های مصرف شده رای بوده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رأی در مازندران ۲۸ خرداد همزان با سراسر کشور در مازندران نیز برگزار شد و  حدود ۶۰ هزار نفر هم به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی کار اخذ رای از مردم را در این شعب بر عهده داشتند.



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل