نماد سایت مجاهدت

شاعران و ستایشگران درعرصه های مختلف حضور فعال داشته و دارند

شاعران و ستایشگران درعرصه های مختلف حضور فعال داشته و دارند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از شهرکرد، آیین عصر شعر و ستایشگری “نغمه نصر” با حضور مداحان، شاعران آیینی هیئات مذهبی، مسئولان هیات رزمندگان اسلام استان در سالن اجتماعات دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت سید حسن نصرالله، سرلشکر پاسدار شهید عباس نیلفروشان و شهدای مقاومت اظهار داشت: شاعران و ستایشگران در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش بسزایی در روشنگری و جهاد تبیین داشته و دارند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، افزود: ستایشگران و شاعران آیینی در دوران دفاع مقدس در افزایش روحیه حماسی رزمندگان اسلام و توجه دادن آحاد مردم به حماسه آفرینی دلیر مردان عرصه جهاد و شهادت نقش آفرین بودند.

 امام جمعه شهرکرد، به تحولات مهم منطقه و جهان بعد از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، تغییر معادلات سیاسی و شکست جبران ناپذیر رژیم جعلی و کودکش صهیونی و آغاز جنگ پیچیده ترکیبی استکبار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: در این عرصه نیز ستایشگران و شعرای حماسه سرا، باید با جهاد تبیین توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم جعلی و کودک‌کشی صهیونی را برای آحاد مردم بازگو و مظلومیت مردم مقاوم و با ایمان غزه و لبنان و فلسطین را با صدای بلند بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، اظهار داشت:شاعران آیینی و ستایشگران با اخلاص مورد عنایت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند و امروز هم برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت باید تلاش مضاعف داشته باشند.

در آغاز این مراسم، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، در سخنانی به حضارخیر مقدم گفت و از حضور پرشور مداحان، ستایشگران، شاعران آیینی و مسئولان هیئات مذهبی در این مراسم قدردانی کرد.

حجت الاسلام حسین داوری، به برگزاری برنامه‌های مذهبی در مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: با شروع ویروس کرونا بسیاری از اجتماعات و مجالس در مساجد و منازل تعطیل شد که با عادی شدن وضعیت، به لطف خدا در مناسبت‌ها بویژه ماه محرم و صفر و اعیاد از جمله میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی ارواحنافداه، عید سعید غدیرخم و اجتماعات اربعین حسینی و عاشوراییان جلسات بسیار باشکوهی در سطح استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی، ادامه داد: با تلاش و همدلی و اتحاد مداحان، هیئات مذهبی و شاعران آیینی و انجام جهاد تبیین، دشمن شناسی و نیز روشنگری، دشمنان را در عرصه جنگ پیچیده ترکیبی هم شکست خواهیم داد.

همچنین مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان هم با گرامی داشتی یاد و خاطره شهدای مقاومت گفت: با حمایت صدا و سیما جمع کثیری از مداحان استان به صورت زنده و مستقیم و نیز در برنامه‌های تولیدی حضوری فعال دارند.

 حمیدرضا توسلی، ادامه داد: در استان چهار محال و بختیاری ۱۳۷۴ هیئت مذهبی، رزمندگان اسلام و بسیجیان فعالیت دارد که از این تعداد ۹۲۳هیئت در سامانه طوبی ثبت نام کردند و در سال‌های گذشته هیئات مذهبی و کانون مداحان استان در مهرواره سراسری هوای نو، خوش درخشیدند.

مسئول کانون مداحان استان گفت: همچنین ۱۲۹۶ مداح، نوحه خوان، مداحان مجالس ترحیم، پیرغلام و ستایشگر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برادر و خواهر در سامانه طوبی ثبت نام کرده و در سراسر استان فعالیت دارند که برای سطح بندی این عزیزان جلسات آموزشی برگزار و آزمون تخصصی برگزار شده هست.

مسئول هیات اندیشه ورز بسیج مداحان استان، به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور مسئولان بسیج و کانون مداحان، هیئات مذهبی، نمایندگی بنیاد دعبل و صاحب نظران استان اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی در سطوح مختلف و برنامه‌های متنوع در حوزه ستایشگری با همراهی بسیج و مداحان کانون مداحان و هیئات مذهبی برگزار می‌شود

توسلی، ادامه داد: در این مراسم از چهار نفر شامل ۲ نفر از مسئولین فعال هیئات مذهبی و ۲ نفر مداح توانمند تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل