«شعر» یک رسانه تأثیرگذار است


به گزارش مجاهدت از  دفاع‌پرس   از لرستان، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی‌فقیه در لرستان در محفل شعر جهاد واژه‌ها که با محوریت شهدای جبهه مقاومت در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده و به جهت حکمت هم رشد داشته هست.

وی با ابراز خرسندی از این محفل، گفت: مفاهیم ارزشمندی در اشعار ارائه شده در این برنامه بود و باتوجه‌به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل‌تقدیر هست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: موضوعاتی، چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در همگی این اشعار وجود داشت و جای تمجید دارد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، بیان کرد: امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند که باید تلاش کرد تا بین نسل جوان گسترش یابند و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تأثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سید حسن نصرالله، چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی هست، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان هست و بر اهمیت آن می‌افزاید.

حجت‌الاسلام شاهرخی، اظهار کرد: شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه هست و یک رسانه تأثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد.

وی تصریح کرد: کارایی شاعر مضاعف هست و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد؛ چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایتگری از آن استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد که در برنامه امشب این مهم کاملاً مشهود بود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف، گفت: این توانایی و بصیرت باید موردتوجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن استفاده کرد.
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید