شنیدن قصه دختر کاپشن صورتی با کد دوبعدی

شنیدن قصه دختر کاپشن صورتی با کد دوبعدی


به گزارش مجاهدت از گروه فرهنگ دفاع‌پرس، قصه «سهم مادری» با قصه‌گویی شبنم سیدی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با الهام از زندگی کوتاه شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد کوچکترین شهید حادثه بمب‌گذاری گلزار شهدای کرمان برای عموم بازدیدکنندگان مزار او قابل دیدن و شنیدن شد.

بر اساس این خبر، در آیین رونمایی از کد دوبعدی این قصه، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش و جمعی از کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور هم حضور داشتند و از نزدیک با پدر و دایی شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد معروف به «دختر کاپشن صورتی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

کد دو بعدی این قصه از سوی فروهر معدنی و پیمان سلطانی‌نژاد پدر ریحانه روی سنگ مزارش نصب شد و همه بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکن این کد با تلفن همراه‌شان این قصه را در فضای آپارات مشاهده کنند.

شنیدن قصه دختر کاپشن صورتی با کد دوبعدی

این در حالی هست که، مجموعه قصه‌های گلزار با محوریت شهدای کودک و نوجوان حادثه گلزار شهدای کرمان از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال آماده‌سازی هست و به ترتیب با ایجاد کد دوبعدی برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.

همچنین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان پس از حادثه گلزار شهدا به صورت ویژه با جمع‌آوری اطلاعات این شهدا از طریق خانواده‌ها، هم‌کلاسی‌ها و معلمان‌شان مجموعه کتاب «باران گنجشک» را در ۱۰ جلد آماده چاپ کرده و تا سالگرد این شهدا رونمایی می‌کند.

حادثه بمب‌گذاری گلزار شهدای کرمان در سال گذشته ۳۵ شهید کودک و نوجوان داشت. یک سوم از شهدای این حادثه زیر ۱۸ سال سن داشتند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اولین یادواره این شهدا را بهمن ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری، استاندار کرمان و خانواده‌های شهدا برگزار کرد.

یادآوری می‌شود زیارت مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از این گردهمایی سراسری را تشکیل داد.

گردهمایی سراسری کارشناسان مسئول و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

انتهای پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید