نماد سایت مجاهدت

شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستند

شهدا، اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت هستند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین «سعید سنایی‌مهر» مدیر حوزه های علمیه شهرستان کنگاور امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی شهرستان کنگاور که در حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد  شهدا را اسطوره‌ها و قهرمانان واقعی تاریخ بشریت خواند و اظهار داشت: شهدا با نثار جان خویش به جامعه بشری حیات بخشیدند و نگهداشتن یاد و خاطره آن‌ها موجب حیات جامعه هست. 
 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند زنده‌نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: عزت و سربلندی هر جامعه‌ای به مفاخر و قهرمانان آن جامعه هست لذا ما وظیفه داریم با زبانی گویا و جذاب این مفاخر را به نسل جوان معرفی کنیم. 
 
سنایی‌مهر اذعان داشت: نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده هست اگر با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنا نشود یقیناً دشمنان اسلام و انقلاب برای آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و آن‌ها را با فرهنگی که در تقابل با فرهنگ شهداست، آشنا خواهند کرد. 
 
مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کنگاور تأکید کرد: یقیناً ادامه راه شهدا و استمرار حرکت آن‌ها به این هست که آرمان مقدس شهدا بی‌عقبه و ابتر نماند. 
 
وی با بیان اینکه هنوز جامعه ما از عطر حضور ایثارگران و همرزمان شهدا متنعم هست، عنوان کرد: بهترین شیوه برای معرفی شهدا و ایثارگری آن‌ها این هست که رزمندگان و همرزمان شهدا، خاطرات آن‌ها را به صورت شفاهی و مکتوب، به نسل‌های بعد منتقل کنند. 
 
سنایی‌مهر یادآور شد: هنرمندان با زبان ماندگار هنر، اعم از فیلم، تئاتر، شعر، نقاشی و دیگر عرصه‌های هنری می‌توانند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند. 
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل