شهدا عاشق‌ترین انسان‌ها به خانواده و جامعه اسلامی بودند

شهدا عاشق‌ترین انسان‌ها به خانواده و جامعه اسلامی بودند


شهدا عاشق‌ترین انسان‌ها به خانواده و جامعه اسلامی بودندبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای زواره اصفهان اظهار داشت: در قرآن کریم دوبار درباره شهید به صراحت آمده است نگویید شهید مرده و نگویید کسی که در راه خدا کشته شده مرده است بلکه شهیدان زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بالاترین خیر آن است که انسان جان و ثمره جان خود را در راه خدا بدهد و اگر چنین شد باید او را در کنار خدا ببینید و هر کسی نزد حضرت حق که حی قیوم است باشد حیات ابدی دارد.

وی با اشاره به وجوه مختلف مقام شهادت تصریح کرد: اگر انسانی سخت‌ترین راه را برای حرکت تکاملی خود بپذیرد و در این راه سخت، جان خود را عزت جامعه قرار دهد و کشته شود به سوی پروردگار می‌رود و به قله شهادت دست می‌یابد. ترویج فرهنگ شهادت ضرورت حیات طیبه یک جامعه است و مهم‌تر از آن این نکته است که شما به ترس امتحان می‌شوید، دشمن جوری وانمود می‌کند که شما را بترساند و باید به این موضوع توجه شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در میدان مبارزه، شیطان به شما چنگ و دندان نشان می‌دهد و قصد دارد شما را بترساند مثلاً اینکه با تحریم‌ها شما را به زانو دربیاورد تا مال و جانتان مشکل پیدا کند، ولی در راه خداوند و در این امتحان ترس معنایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شکری با بیان برخی شبهات در مورد شهدا ادامه داد: برخی خیال می‌کنند شهدا از روی بی‌توجهی به خانواده به میدان رزم رفتند که در واقع چنین نبوده و شهدا عاشق‌ترین انسان‌ها به خانواده و جامعه اسلامی بودند و در پاسداری از ارزش‌های آن‌ها لباس رزم پوشیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری خاطرنشان کرد: والدین، همسران و فرزندان شهدا نیز عاشق عزیزان خود بودند و در مقابل تمام عالم مادی نیز حاضر نبودند این شهدا را فدا کنند شاید صد‌ها بار از فرزندان شهدا شنیده‌اید کاش پدر ما یک بار دیگر بیاید و به آن‌ها بابا بگوییم پس باید تأکید کنیم شهدا در اوج عشق و محبت به خانواده و جامعه، محبت خدا را ترجیح دادند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: برخی تصور نکنند اینکه مادران شهدا فرزندان خود را از زیر قرآن به جبهه‌ها اعزام کردند به آن‌ها دلبستگی نداشتند بلکه خیر آن است که انسان ارزشمندترین میوه زندگی خود را که جانش است در راه خدا بدهد و اگر این‌ها در راه خدا مصیبت دیدند قرآن این وعده را می‌دهد که خداوند خودش بر والدین و فرزندان شهدا درود می‌فرستد و در کنارشان است. خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برای جامعه راه گشایند همان‌طور که خود راه یافته این حرکت تکامل هستند.

وی افزود: امروز باید به مادران و همسران شهدا؛ جانبازی که ۳۰ سال است روی تخت خوابیده و همسرش از او پرستاری می‌کند و آزادگان و خانواده‌های آن‌ها که سال‌ها رنج اسارت را تحمل کردند ببالیم و باید به همسری که برای حفاظت از خانواده کنار جانباز اعصاب و روان قرار گرفته و کانون خانواده را گرم کرده افتخار کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای زواره با همراهان خود در گلزاری شهدای زواره حضور یافت و به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/341



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید