شهیده کرباسی الگویی مناسب برای بانوان جهان اسلام

شهیده کرباسی الگویی مناسب برای بانوان ایران زمین


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین «علی سرلک» استاد دانشگاه و حوزه علمیه و سخنران ویژه مراسم امروز یکشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری شهیده معصومه کرباسی در شیراز اظهار داشت: آرامش و صلابت فرزندان شهیده معصومه کرباسی و شهید رضا عواضه، بویژه مهدی عواضه از دل زندگی عاشقانه این زوج شهید جوشیده هست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدار شب گذشته خود با فرزندان بانوی شیرازی شهید راه قدس، گفت: امروز فرزند ارشد ایشان نیز می‌گوید باید خواهر و برادران کوچکم را به دست پدربزرگی بسپارم که موفق شده‌اند یک شهید را در خانواده خود تربیت کنند و من به میدان جهاد بروم.

سرلک اضافه کرد: این روحیه ریشه در حقیقت خانواده آنها دارد و پیشنهاد می‌کنم نویسندگان و رمان نویس‌های ایرانی زندگینامه این زوج شهید را بنویسند، چرا که جامعه به نسخه پر شور و آرامشی از زندگی خانوادگی نیاز دارد، وگرنه ممکن هست در سختی مسیر راهمان را گم کنیم و  این زوج شهید از نخبگان بودند که بهترین دانشگاه‌های دنیا نیز آنها را می‌پذیرفتند، اما زندگی آنها متفاوت از روزمرگی‌های دیگران بود و این امکان آنها را فریب نداد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز اگر ما ملت ایران امنیت، رشد و رفاه می‌خواهند می‌خواهیم و اگر حق این مردم بزرگ هست که زندگی خوبی داشته باشند، همه اینها تن‌ها از راه استقامت، ماندن و ستبر بودن به دست می‌آید؛ اگر این راه را انتخاب نکنیم، یا باید مانند اسرائیل و آمریکا درنده‌خو شویم و یا توسری خور آنها باشیم.

سرلک ادامه داد: صلح پایدار از میدان مبارزه می‌گذرد و در این مسیر بخت ایرانیان بلند هست که پس از امام خمینی، امروز رهبری ولایت فقیه را دارند که نه شتابزده و نه با تعلل عمل می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون پس از اقامه نماز جمعه گذشته، گفت: امام جمعه‌ای که محراب نماز او محل ایجاد زحمت برای دشمنان باشد، امام جمعه تراز هست. مساله چنین امام جمعه‌ای رشد و تعالی مردم و امنیت جامعه هست و برای این اهداف تلاش می‌کند.

در این مراسم مهدی عواضه فرزند ارشد شهیده راه قدس، به قرائت قرآن پرداخت و حسین کرباسی، پدر این شهیده ضمن قدردانی از حضور مردم، گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و ایادی آنها بداند که ما اهل صبر و مقاومت و جنگ هستیم و از هیچکس بجز خدا نمی‌هراسیم.

بر اساس این گزاش، در پایان سخنرانی پس از اقامه نماز، پیکر این شهیده در صحن مطهر شاهچراغ (ع) به خاک سپرده شد.

گفتنی هست، شهیده معصومه کرباسی ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳به همراه همسر لبنانی‌اش رضا عباس عواضه در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان به شهادت رسید.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید