شکست تاریخی رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت اسلامی/ جهان یک صدا علیه صهیونیست‌ها شد

تداوم محکومیت جهانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هنوز چیزی بیش از یک هفته از پایان حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین نمی‌گذرد، ولی همچنان شاهد هستیم که در سراسر جهان و در کشور‌های مختلف همه روزه تظاهرات‌های اعتراضی نسبت به این تجاوز نظامی برگزار می‌شود. موضوعی که به خوبی نشان می‌دهد که تا چه میزان افکار عمومی جهان نسبت به این عملیات نظامی حساس شده که خشم و عصبانیت خود را نسبت به این لشکرکشی نابرابر در قالب تظاهرات‌های اعتراضی و همچنین صدور بیانیه‌های مختلف در محکومیت این حمله نظامی ابراز می‌کنند.

جدیدترین واکنش جهانی و بین المللی نسبت حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اختصاص داشت. او در ۶ ژوئیه برابر با ۱۵ تیرماه در بیانیه‌ای تند و بی‌سابقه اقدام ارتش این رژیم در استفاده از خشونت شدید علیه فلسطینیان در جریان یورش نظامی اخیر به جنین را محکوم کرد. موضوعی که به خوبی نشان از این موضوع دارد که جامعه جهانی که پیش از این در برابر اعمال خشونت توسط رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان خواستار پاسخگویی سران و مقامات این رژیم اشغالگر شد بود از این به بعد در برابر این قبیل اقدامات گزینه اعتراض و محکومیت را به خواسته‌های خود اضافه کرده است.

اما واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به این اعتراض نشان از خوی وحشیگری دردندگی آن داشت. به صورتی که «گیلاد ارادان»، سفیر رژیم صهیونیستی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به دنبال انتقاد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از ارتش این رژیم در استفاده از خشونت شدید علیه فلسطینیان در جریان یورش نظامی اخیر به جنین به شدت به او حمله کرد. در بیانیه وزارت خارجه این رژیم که روز گذشته منتشر شد، با انتقاد از مواضع دبیرکل علیه اقدامات ضد انسانی این رژیم علیه فلسطینیان آمده است: «اظهارات ستیزه‌جویانه دبیرکل سازمان ملل علیه اسرائیل شرم‌آور، افتراآمیز و عاری از واقعیت است.»

تداوم محکومیت جهانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین

البته موج محکومیت جهانی حمله رژیم صهیونیستی فقط به سازمان ملل متحد محدود نماند و «آنیکن هویتفلد» وزیر خارجه نروژ در واکنش به یورش وحشیانه اشغالگران به شهر و اردوگاه جنین با محکوم کردن جنایت ضد انسانی این رژیم علیه فلسطینیان با اهالی جنین ابراز همبستگی و همدردی کرد. وزیر خارجه نروژ در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار توییتی نوشت: در تماس تلفنی که شامگاه چهارشنبه با همتای فلسطینی خود در تشکیلات خودگردان درباره پیگیری آخرین تحولات درباره جنین داشتم از همبستگی (دولت) و مردم نروژ با اهالی جنین در برابر اسرائیل سخن گفتم و تشدید خشونت و هرگونه حملات ضد شهروندان فلسطینی را محکوم کردم و استفاده از قوای نظامی طبق قانون و اصول انسانی متذکر شدم و خواستار توقف موج خشونت‌ها علیه ساکنان جنین شدم.

موضوع مهم اینجا بود که به دنبال اظهارات ضد صهیونیستی وزیر خارجه نروژ، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بلافاصله با صدور بیانیه‌ای علیه نروژ واکنش نشان داد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام اظهارات آنیکن هویتفلد، نگرانی خود را ابراز کرد و مدعی شد که «اینگونه اظهارات نمی‌تواند محیط مساعدی را برای کاهش تنش ایجاد کند و در عوض باعث تندرو شدن و تحریک طرف فلسطینی می‌شود».

تداوم محکومیت جهانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین

وزارتخانه رژیم صهیونیستی با لحنی هشدارآمیز خطاب به نروژ ادعا کرد که موضع وزیر خارجه نروژ با نادیده گرفتن «حمله تروریستی» در تل‌آویو و شلیک موشک از غزه، چشم انداز گفت‌و‌گوی معنادار بین اسرائیل و نروژ را تضعیف می‌کند.

از طرف دیگر اردن دیگر کشوری بود که به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین واکنش نشان داد. در این راستا هزاران اردنی پس از یورش وحشیانه اشغالگران به شهر جنین در کرانه باختری، در راهپیمایی گسترده مردمی در حمایت از مقاومت فلسطین و شهر جنین شرکت کردند. این مراسم پس از اقامه نماز جمعه با شعار «جنین، سنگر شیرها» در مقابل مسجد الحسینی در مرکز امان، پایتخت اردن برگزار شد.

نکته مهم و جالب اینجاست که شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی پرچم اردن و فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعار‌هایی با مضمون گرامیداشت مقاومت و انتقام شهدا سر دادند. از جمله این شعار‌ها می‌توان به «از امان، سلام بر جنین» و «انتقام، انتقام‌ای گردان‌های قسام» و «الاقصی اقصای ماست / خون ما به خاطر آن ریخته شد» اشاره کرد.

تداوم محکومیت جهانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین

«زکی بنی ارشید» از رهبران اخوان المسلمین با مشارکت در این راهپیمایی گفت: این راهپیمایی پیامی است که به پژواک پیروزی دیروز در جنین، امروز در نابلس و فردا در قدس پاسخ می‌دهد و در امان طنین انداز می‌شود تا بگوییم ما نمی‌پذیریم که جنین و مقاومت از هم جدا شوند. ضمن اینکه «مراد العضایله» دبیرکل جبهه عمل اسلامی نیز گفت: مردم اردن تأکید می‌کنند که با گزینه مقاومت، زمان حمایت از مقاومت و رفع محاصره مردم فلسطین فرا رسیده است.

از طرف دیگر دامنه این راهپیمایی‌های اعتراضی به قاره استرالیا هم کشیده شد که در آن مردم این کشور در سیدنی پایتخت استرالیا با برگزاری تجمعی گسترده ضمن حمایت از ملت فلسطین، تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه جنین را به شدت محکوم کردند.

دیگری کشور اروپایی که نسبت به تجاوز نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم و ملت فلسطین بی‌تفاوت نماند و نسبت به آن واکنش نشان داد ایتالیا بود. شماری از مردم این کشور در رم پایتخت ایتالیا در حمایت از جنین و محکومیت حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به آن تجمع کردند.

تداوم محکومیت جهانی حمله نظامی رژیم صهیونیستی به جنین

موج اعتراضات نسبت به نسل کشی فلسطینی‌ها به آن سوی جهان یعنی آمریکا هم رسید و صد‌ها آمریکایی در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ایلینوی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه حمله جنایتکارانه اخیر به جنین دست به تظاهرات زدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها که بر ضرورت مداخله دولت آمریکا و مراجع تصمیم‌گیری در واشگنتن برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید کردند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه به‌مناسبت شکست تهاجم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جِنین در کرانه باختری، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «مردم فلسطین با شکست دادن تجاوز به جنین و اردوگاه آن، به پیروزی بزرگی دست یافتند. مردم فلسطین ثابت کرده‌اند که می‌توانند در هر رویارویی، از نبرد سیف‌القدس تا جنگ جنین، دشمن را شکست دهند».

در پایان باید گفت در تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به جنین که با هدف اعلامی از بین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر بازداشت و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند و مقاومت فلسطین نیز خسارت‌های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرده و پنج کوادکوپتر این رژیم را سرنگون و یک خودروی نظامی آن را منفجر کرد که به اذعان صهیونیست‌ها یک نظامی این رژیم به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید