ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت رسانه ملی برای ارائه هنرمندانه مفاهیم دفاع مقدس

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت رسانه ملی برای ارائه هنرمندانه مفاهیم دفاع مقدس


رسانه ملی ظرفیت ارائه دفاع مقدس با مفهوم هنر را داراستبه گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین رونمایی از جلد اول کتاب «پرنیان عشق» (مجموعه روایت زنان ایثارگر رسانه ملی) به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت سازمان صدا و سیما برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در این آیین، حادثه عظیم هشت سال دفاع مقدس را، مجموعه‌ای متشکل از استعدادها، صفات والا، فرهنگ‌های پسندیده، برگزیده و ممتاز معرفی کرد که ملت ما در طول تاریخ به ارث برده و با انقلاب اسلامی این استعداد‌ها بروز پیدا کرده.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که در دوران هشت سال از بروز خصلت‌های والا و پسندیده انسانی، از شجاعت، از ایثار، از اخلاص، از صدق و صفا اتفاق افتاد، با هزینه‌های زیادی همراه بود و مال، وقت و جان‌های عزیز زیادی برای تحقق آن فدا شد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه در باب روایت دفاع مقدس و کار هنری باید به وسعت این حوزه توجه داشت، تصریح کرد: نباید تصور کرد که مضامین دفاع مقدس، مضامین تکراری است. چون بسیاری از مفاهیم و مضامین در این مجموعه هشت ساله وجود دارد که هنوز به آن پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه تقویت پایه‌های انقلاب، تقویت هویت ملی موجب پیشرفت کشور است، گفت: امروزه رسانه ملی و هنرمندان با خلق کار هنری می‌توانند مضامین حادثه عظیم و موثر دفاع مقدس را در جامعه انعکاس دهند و روایتگر دفاع مقدس باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با ارائه آمار‌های بی پایه و کتمان موفقیت‌های انقلاب از این فضا، علیه هویّت، موجودیّت و نظام ما استفاده می‌کند، برای اینکه دشمن می‌داند راز پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد و ایمان مردم است و می‌خواهد با تبلیغات سوء این ایمان را از بین ببرد.

مجتهدزاده به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و نقش صدا و سیما در بروز و ظهور نقش ماندگار زن در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.

وی در پایان گفت: مادران، پدران، همسران، فرزندان و کسانی که پشت جبهه تلاش می‌کردند نیز طور دیگری حماسه آفریدند. مرور خاطرات هشت سال دفاع مقدّس مبین آن است، بنابراین چیزی قابل تحسین‌تر از نگاه هنرمندانه به حالت و کیفیّت یک جامعه و نشر و انعکاس آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ 141



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید