نماد سایت مجاهدت

ضرورت تحلیل چرایی پیروزی رزمندگان اسلام با وجود امکانات نابرابر در دفاع مقدس

ضرورت تحلیل چرایی پیروزی رزمندگان اسلام با وجود امکانات نابرابر در مقابل دشمن بعثی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حمید ملکی» قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم در آیین رونمایی از ویژه‌نامه «روحانیت و دفاع مقدس» در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: دشمنان هر چه جوانان ما را به شهادت رساندند، از یک شهید صد‌ها شهید رویید.

وی افزود: دشمن به این نتیجه رسید که باید والدین شهدا که شهیدپرور هستند را بزند و بدین جهت، پدران و مادران شهدا اولین حماسه‌سازان دفاع مقدس بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: فتنه «زن زندگی آزادی» پاتکی بود به تکی که امام (ره) آغاز کرد و به زن و مادر و بنیان خانواده بها داد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد تفاوت گزارش توصیفی و تحلیلی از دفاع مقدس گفت: صحبت درباره کمبود امکانات و تجهیزات ما در دوران دفاع مقدس ارائه‌ای توصیفی هست، اما باید تحلیل و تبیین شود که رزمندگان ما با آن شرایط چگونه توانستند بر رژیم بعث عراق پیروز شوند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با وصف فعالیت جریانات تجزیه‌طلب از همان ابتدا و نیز ترور هزاران نفر و ترور شخصیت‌های مطرح کشور توسط دشمنان و تحریم‌های متعدد، اما هر روز قوی‌تر از قبل شده هست.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم عنوان کرد: آیه مبارکه «قَدْ کَانَ لَکُمْ آیَةٌ فِی فِئَتَیْنِ الْتَقَتَا فِئَةٌ تُقَاتِلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَأُخْرَی کَافِرَةٌ یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ رَأْیَ الْعَیْنِ وَاللَّهُ یُؤَیِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یَشَاءُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصَارِ» در جریان دفاع مقدس تفسیر شد؛ این یک سنت الهی هست که خداوند اهل ایمان و جهاد را تایید و حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه برخی افراد می‌گویند چرا معجزات تنها در دوران پیامبران به وقوع پیوسته هست، افزود: اگر چشم بینا باشد اکنون نیز معجزات فراوان هست. پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم چند دهه‌ای آن بزرگترین معجزه هست.

وی با اشاره به چرایی اینکه غرب‌گرا‌ها به این معجزات آشکار الهی ایمان نمی‌آورند، گفت: خداوند همان خداوند و شیطان همان شیطان و سنت‌های الهی همان سنت‌هاست، اما برخی غرب‌گرایان باور ندارند که نه آمریکا و اسرائیل، بلکه خداوند ابرقدرت جهان هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل