ضریب گرفتن امنیتی‌ها چه مضراتی دارد؟

ضریب گرفتن امنیتی‌ها چه مضراتی دارد؟



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، علیرضا کمیلی فعال رسانه‌ای در خصوص دستگاه‌های امنیتی کشور در کانال تلگرامی اش نوشت: دستگاه های امنیتی در کشور ما بخاطر آشوب‌های مرزی و ترورها و جنگ و تهدیدهای دائمی خارجی همواره جایگاه مهمی از ابتدای انقلاب داشته اند که امری طبیعی بوده است. بعد از وقایع سال 88 که به طور جدی نظام را درگیر کرده و تبعات فراوان داخلی و خارجی داشت، امنیتی ها بار دیگر ضریب گرفتند.

امنیت چیزی است که همه در سخت ترین شرایط هم در مقابل آن کرنش می کنند و بودجه هر جا را که کسر کنند بودجه این بخش دست نمی خورد و بلکه بیشتر هم می شود.

ظهور داعش و تهدیدهای امنیتی که برای کشور ما در بیرون و حتی داخل احساس می شد لایه دیگری از امنیتی ها را تقویت نمود و بالاخره ظهور ترامپ و تهدیدهای سعودی بن سلمان برای بهم ریختن ایران و وقایع دو سال اخیر معروف به آبان نیز بار دیگر نگرانی های داخلی را افزایش داد.

 اینها همه باعث شده که حتی در شرایط سخت کنونی که نه تنها استخدامی وجود ندارد که همه دنبال تعدیل نیرو هستند، این دستگاهها همچنان در حال جذب نیرو باشند! تبعات این تقویت برای کشور در صورت عدم توجه به چند نکته می تواند زیان بار باشد که هدف این مقال توجه به آنهاست.

 حذف بخش مهمی از بدنه انقلابی خودجوش کشور از صحنه تاثیرگذاری اجتماعی و میدانی و کشاندن آنها به کنش های امنیتی نوعا مخفیانه، ظهور و دخالت ناخودآگاه این دستگاه‌ها در امور مختلف بجای قرار داشتن در پشت صحنه مانند مسائل مربوط به اقلیتها، حل سطحی مسائل واقعی و برخورد به سبک عملیات روانی با مشکلات بجای حل واقعی آنها برای جلوگیری از بروز بحران های امنیتی که در حقیقت تنیده با مسائل اجتماعی و اقتصادی اند، محدود کردن ناخودآگاه برخی آزادی های سیاسی اجتماعی، تلاش برای حذف منتقدین جدی و جریانات معارض داخلی و.. همه می توانند از تبعات این مساله باشند که مراقبه از آن هم کار سختی است!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید